لاریجانی در نطق پیش از دستور:

آمریکا به دنبال ایجاد سردرگمی بین‎المللی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‎ها با خلق ماجراهای زنجیره‎ای قصد ایجاد سردرگمی بین‎المللی دارند، پس از اقدامات غیرقانونی علیه سپاه حرف‎های نسنجیده دیگر آنان درمورد همکاری هسته‎ای کشورها در چارچوب توافق هسته‎ای است.
کد خبر: ۳۴۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ - 05May 2019

نتیجه تلاش آمریکایی ها برای ضربه به صادرات نفت ایران، شکست استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‎پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ اردیبهشت) خانه ملت، ضمن گرامیداشت هفته کارگر و تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این برهه از زمان که دشمنان و در راس تمام آنها، آمریکایی‎ها تلاش می‎کنند تا اقتصاد کشورمان را به طرق مختلف مورد هدف قرار دهند، نقش کارگران در کم اثر کردن اقدامات دشمنان مهم و اساسی است.

لاریجانی در ادامه گفت: اینکه در مسیر رونق تولید و پویایی اقتصاد کشور وظیفه مهم و اصلی بر دوش قشر کارگری و کشاورزان است، نکته‎ای غیرقابل انکار است.

رئیس قوه مقننه همچنین ضمن گرامی‎داشت روز معلم گفت: در دیدار کارگران و معلمان با رهبر انقلاب، ایشان سخنان مهمی در خصوص حفظ اشتغال در کارگاه‌ها، رفع مشکلات تولید و همچنین صیانت از جایگاه و منزلت معلم و اجرای همه‎جانبه سند تحول آموزش و پرورش داشتند که باید به شدت مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

لاریجانی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را مکلف کرد تا نسبت به رهنمودهای مقام معظم رهبری که در زمینه آموزشی بیان کردند، برنامه‎ریزی کرده و برای تحقق هرچه سریع تر این رهنمودها اقدام کنند.

وی در ادامه رسیدگی به مشکلات قشر فرهنگی کشور و رفع دغدغه‌های معیشتی آنها را امری ضروری خواند و افزود: موانع و مشکلاتی که در خصوص نحوه برگزاری کنکور سراسری کشور وجود دارد، باید بررسی و رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین سالروز شهادت استاد مطهری را گرامی شمرد و گفت: شخصیت استاد مطهری، شخصیتی کم‎نظیر و تاثیرگذار در امور کشور بود. امام راحل در خصوص شخصیت استاد مطهری کلماتی را به کار بردند که در خصوص کمتر کسی ما از امام شنیده‎ایم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اقدامات ضد حقوق بشری آمریکایی‎ها اظهار داشت: گرفتاری و مشکلاتی که امروز در منطقه به وجود آمده همه به واسطه سیاست‎های ضد انسانی دولتمردان آمریکایی است.

وی در ادامه با توجه به این نکته که آمریکایی‎ها در منطقه نتوانستند به اهدافی که برای تحقق آنها، میلیاردها دلار هزینه کردند، دست پیدا کنند، افزود: امروز آمریکا تلاش می‎کند در میزان صادرات نفت ایران خلل ایجاد کند، اما همانطور که آنها در اقدامی که علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام دادند، موفق نبودند و شکست خوردند، در تحقق این پروژه هم شکست خواهند خورد.

رئیس مجلس تاکید کرد: آنان با خلق ماجراهای زنجیره‎ای قصد ایجاد سردرگمی بین‎المللی دارند، پس از اقدامات غیر قانونی علیه سپاه حرف‎های نسنجیده دیگر آنان درمورد همکاری هسته‎ای کشورها در چارچوب توافق هسته‎ای از جمله خرید آب سنگین یا مواد غنی شده یا فروش مواد اولیه نمونه‎هایی از آشفتگی فکری آنان را نشان می‎دهد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار