مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

معلمان در خط مقدم تعلیم و تربیت هستند

«رضا زینی‌وند مقدم» گفت: معلمان در خط مقدم کار تعلیم و تربیت در گوشه کلاس درس رسالت خودشان را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۳۴۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ - 05May 2019

معلمان در خط مقدم تعلیم و تربیت هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «رضا زینی‌وند مقدم» مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه لرستان که در پردیس علامه طباطبایی خرم‎آباد برگزار شد، اظهار داشت: معلمان ادامه دهندگان راه انبیا و امام هستند چرا که وظیفه  تعلیم و تربیت انسانها و هدایت آنها را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه معلمان در خط مقدم کار تعلیم و تربیت در گوشه کلاس درس رسالت خودشان را انجام می‌دهند، گفت: یکی‌ از اهداف نظام تعلیم و تربیت پرورش انسان‌ها  است و براین اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور ما قر آن محور است.  

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یکی دیگر‌ از وظایف آموزش و پرورش را انسان دوستی، تعاون و همکاری دانست، افزود: امسال سیل در برخی از شهرهای ما خسارات عمده ای را بر جای گذاشت و چندین مدرسه در شهرهای «پلدختر» و «معمولان» در حادثه سیل دچار خسارت شدند.

زینی‌وندمقدم بزرگ‌ترین سرمایه در هر جامعه را سرمایه انسانی دانست و عنوان کرد: هر کشوری برای توسعه نیازمند انسان‌های درست تربیت شده است.

این مسئول با اشاره به ارزش والای علم و دانش اضافه کرد: برخی از کشورها از سرمایه‌های مادی و منابع فراوان معدنی و طبیعی برخوردارند، اما به‌دلیل نداشتن علم و تخصص توسط کشورهای دیگر مدیریت می‌شوند که نمونه آن عربستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان معلمان را تمدن‌ساز دانست و تصریح کرد: بعد از خانواده، آموزش و پرورش مهمترین نقش را در شکل گیری رفتار نونهالان دارد.

زینی وند مقدم با بیان اینکه با وجود سیل  وقفه‌ای در تحصیل دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده ایجاد نشد، خاطرنشان کرد:  در جریان سیل اخیر شاهد صحنه‌هایی زیبا از تعاون و مساعدت و همراهی و بخشش مردم و فرهنگیان بودیم که روحیه امید را به مردم مناطق سیل زده انتقال می‌داد.

وی با اشاره به حضور خیران در مناطق سیل‌زده لرستان در همان روزهای آغازین سیل اضافه کرد: در نشست خیرین مدرسه‌ساز، خیرین متعهد شدند که مدارس آسیب دیده از سیل را در مناطق سیل زده بازسازی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان دارای خصایص و ویژگی‌های مهم و منحصر به‌فردی همچون بخشش، انفاق، رحمت، پرهیزکاری، وحدت و اتحاد است و نفس کشیدن در این ماه تسبیح و خوابیدن در آن عبادت است.

زینی‌وندمقدم به تناسب ماه رمضان با کلاس درس اشاره کرد و گفت: مناسبت این ماه با هفته معلم رسالت معلمان در کلاس را بیشتر کرده است.

وی با تأکید براینکه رمضان ماه تعلیم درست زندگی کردن است ادامه داد: اولین آیه خداوند  که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد، نشان از ارزش تعلیم و تربیت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها