معرفی کتاب؛

«شیر زیتان»

کد خبر: ۳۴۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۱ - 07May 2019

«شیر زیتان»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «شیر زیتان» زندگی‌نامه داستانی شهید مدافع حرم «مجتبی ذوالفقارنسب» است که به قلم «مهدی فصاحت» در پنج فصل به نگارش درآمده است.

شهید مجتبی ذوالفقارنسب، هشتم خرداد ماه 1356 در جهرم متولد شد، پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در جهرم، بهمن 1375 در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام پذیرفته شد. وی بعد از اتمام دوره‌ افسری به ایرانشهر منتقل و به عنوان فرمانده گروهان مشغول به خدمت شد. شهید ذوالفقارنسب 28 اسفندماه 94 داوطلبانه برای انجام مأموریت مستشاری به سوریه اعزام شد و 21 فروردین ماه 1395 در درگیری با جبهه تکفیری النصره، به خیل شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها، پیوست.

قسمتی از متن کتاب:

«تابستان از راه رسیده بود. گرمای هوا پیدا می‌کرد یک گردان از نیروهای ارتش برای تقویت پایگاه مرزبانی نیروی انتظامی به آنجا اعزام شده بودند. ماه رمضان بود، مجتبی برای سرکشی از نیروها با چند نفر به آنجا رفت. بین راه در بیابان ماشینشان خراب شد و به ناچار و حدود پنج کیلومتر در گرمای 50 درجه با زبان روزه پیاده به راه افتادند تا به کمپ شرکت نفت رسیدند.

دیگر نگه داشتن روز سخت شده بود. همراهان مجتبی روزه را شکستند، اما او با اینکه دیگر رمقی برایش نمانده بود گفت که حاضر است بمیرد ولی روزه‌اش را نشکند. تقوای بچه‌ها زبان‌زد بچه‌های پادگان بود. همه او را از ته دل قبول داشتند. تا صدای اذان را می‌شنید وضو می گرفت و به حسینیه می‌رفت و مشغول نماز اول وقت می شد. آنقدر مجتبی را قبول داشتند که نمازشان را به او اقتدا می‌کردند.»

«مجتبی در روزهای پیاده‌روی اربعین برای سرکشی مرز می‌رفت. یک روز خانواده را هم با خود برد. در چذابه ترافیک سنگین بود و نتوانستند جلوتر بروند. مجتبی خانواده را به مناطق جنگی برد بچه‌ها در سوسنگرد و دهلاویه عکس یادگاری گرفتند. دو روز بعد با لباس نظامی با همکارانش تا مرز رفته بود. مجتبی به خانواده قول داد اربعین سال آینده پای پیاده به کربلا بروند، اما خودش تنها چند ماه قبل از اربعین شهید شد تا برای همیشه زائر مولایش باشد.»

«شیر زیتان» در 124 صفحه مصور به کوشش «مهدی فصاحت» به نگارش درآمده و توسط موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی «سوره سبز» در دو هزار 500 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار