مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد؛

شناسایی ۱۷۴ نقطه آسیب‌دیده سیل در استان مازندران

سید محمد نظری گفت: ۱۷۴ نقطه آسیب دیده در حوادث سیل اخیر در استان مازندران شناسایی شده است که باید بازسازی شوند.  
کد خبر: ۳۴۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ - 05May 2019

شناسایی ۱۷۴ نقطه آسیب‌دیده سیل در استان مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمد نظری» مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه ۱۷۴ نقطه آسیب‌دیده در حوادث سیل اخیر شناسایی شده است که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرابی‌های ناشی از سیل بازسازی و ترمیم شود، اظهار داشت: تمام نقاطی که در سیل دچار آسیب شدند شناسایی و برآورد‌های لازم و مناسب صورت گرفته است.

به گفته وی مناطقی که نیاز به اقدامات اولیه داشتند از قبیل لوله‌گذاری و احیای مسیر تکمیل شده است که قابلیت استفاده برای مردم مناطق مذکور را دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دو سیلاب در استان مازندران به وقوع پیوست، گفت: سیل اول مربوط به غرب استان در مهرماه بوده است و سیل دوم در ۲۷ اسفند اتفاق افتاد و ۱۱ شهرستان را درگیر خود کرد که در استان روز‌های اولیه اقدامات مناسبی در راستای پیشگیری و جلوگیری از گسترش خرابی‌های سیل اخیر اتفاق افتاده است.

وی گفت: در سیل اول تعداد طرح‌های که داشتیم پیشرفت فیزیکی مناسب و خوبی داشته است و امیدواریم در سه ماه آینده به مرحله بهره‌برداری برسد.

نظری همچنین با اشاره به اینکه در بخشی از نقاط دیگر احداث دیوار‌های حائل و ضامن در دستور کار قرار دارد، گفت: بر اساس تخصیص اعتباراتی که انجام می‌شود عملیات اجرایی این طرح در زودترین زمان ممکن آغاز می شود.

نظری افزود: مواجه شدن با تعطیلات پایانی سال در سیل اخیر و بسته شدن حساب‌های مالی دست به دست هم داده است تا این دست از اقدامات دچار وقفه‌ای کوتاه مدت شود هر چند که با برگزاری مناقصه در دو هفته آینده و انتخاب پیمانکار قوی و توانمند بخش قابل توجهی از خرابی‌های پیش رو را مرتفع کرده تا بتوانیم به نوعی وضعیت را به حالت عادی بازگردانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در راه‌های روستایی نقاط رانشی زیادی داریم و در برخی از نقاط تردد دچار اختلال شده است و می‌بایست راه جایگزین را با سازه‌های مکمل تامین کنیم و در برخی نقاط میزان خسارت طوری‌ است که با احداث سازه و دیوار نمی‌توان عملیات اجرایی انجام داد و باید پل طراحی کنیم تا خرابی‌ها گسترش پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کمتر نسبت به اجرا و احداث دیوار کانال‌های بتنی آب رود‌ها با عرض و طول‌های مناسب توجه می‌شد، افزود: هرچند میزان تردد کم در راه‌های فرعی و روستایی در سال‌های اخیر عامل اصلی این مهم بوده است، اما اکنون به مقطعی رسیدیم که از یک سو میزان تردد و حجم ترافیک گسترش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بارگذاری در راه‌های فرعی افزایش پیدا کرده است، گفت: با توجه به رویکرد‌های جدیدی که نسبت به مناطق روستایی در چند سال اخیر به‌وجود آمده است درصدد هستیم با استانداردسازی و اجرای ابنیه‌های فنی در راه‌های فرعی و روستایی گسترش این محور‌های مواصلاتی که نقش مهمی در توسعه دارند را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها