سیدهاشمی عنوان کرد؛

پرداخت ۴۰ میلیون تومان تسهیلات به خسارت دیدگان سیل مازندران توسط بنیاد برکت

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: در کل کشور ۵۵۰ هزار نفر بیمه شده بنیاد برکت هستند و بسیاری دچار خسارت شدند و به هزار خسارت دیده ۴۰ میلیون تومان خسارت پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۳۴۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ - 05May 2019

پرداخت ۴۰ میلیون تومانی به خسارت دیدگان سیل مازندران توسط بنیاد برکتبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سیدمصطفی سیدهاشمی» معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ظهر امروز در حاشیه مراسم توزیع بسته‌های غذایی و لوازم خانگی بین مددجویان سیل زده در مازندران با بیان اینکه نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری از نظر اقتصادی دو درصد تولید ناخالص ملی کشور را عهده‌دار هستند، اظهار داشت: اعتقاد ما در ستاد بر این است که به رغم کوچک بودن، کارهای بزرگ انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد احسان برکت در کشور راه اندازی شد تا در مواقع بحران به مردم امدادرسانی شود، گفت: در امر امدادگری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در کنار مردم حضور داشت و بزرگترین درمانگاه‌های درمانی سیار راه اندازی شد و روزانه ۲۵ هزار بیمار در جریان سیل خدمات دهی شدند.

سیدهاشمی با اظهار اینکه پس از بحران سیل، باید وفای به عهد کنیم، تصریح کرد: امروز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به وعده‌هایش عمل کرده است و قرار شد لیست واحدهای مسکونی تخریب شده و منازل خانگی تهیه شود.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به توزیع لوازم خانگی بین سیل زدگان در کشور ادامه داد: برای ۳۰ هزار آسیب‌دیده ۶۰ هزار پتو، ۳۰ هزار لوازم آشپزخانه، ۳۰ هزار دستگاه یخچال و... تهیه شده است.

وی افزود: برای تأمین لوازم، سراغ کارخانجاتی رفتیم که تعطیل بودند و با سفارش لوازم خانگی، این کارخانه‌ها دوباره به چرخه تولید برگشتند.

سیدهاشمی گفت: در مازندران نسبت به تأمین و توزیع هزار بسته لوازم خانگی بین سیل زدگان اقدام شده است.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: همچنین برای تأمین هزار رأس دام سبک و مولد در مازندران وعده شده بود و نسبت به تحقق آن نیز اقدام کردیم.

وی ایجاد شغل برای هزار نفر را از دیگر وعده‌های ستاد اجرایی برشمرد و گفت: این شغل‌ها به صورت زنجیره تولید است و سبب اشتغال چند نفر در هر طرح خواهد شد و در مجموع دو هزار و ۳۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در مازندران ایجاد می‌شود و برای هر شغل ۴۰ میلیون تومان اعتبار تزریق می‌شود.

سیدهاشمی ادامه داد: در کل کشور ۵۵۰ هزار نفر بیمه شده برکت هستند و بسیاری دچار خسارت شدند و به هزار خسارت دیده ۴۰ میلیون تومان خسارت پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، ساخت ۵۳ مدرسه با ۳۱۳ کلاس درس را از جمله اقدامات ستاد اجرایی در سال‌های قبل بیان کرد و گفت: ۶۹۸ زوج برای درمان ناباروری تحت حمایت این ستاد قرار گرفتند و خوشبختانه ۱۵ درصد صاحب فرزند شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها