عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‎وگو با دفاع‎پرس:

نرخ بنزین افزایش نمی‎یابد/ احیای کارت سوخت موثرترین راهکار برای مقابله با قاچاق سوخت

عبدالله سامری با اشاره به هدف طراحان سهمیه‎بندی بنزین برای جلوگیری از قاچاق سوخت گفت: احیای کارت سوخت موثرترین راهکار برای تحقق این امر است.
کد خبر: ۳۴۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ - 06May 2019

اجرای طرح سهمیه بندی بنزین بدون اذن مجلس امکانپذیر نیست/ عده ای با شایعه پراکنی درصدد ایجاد نگرانی در مردم هستندعبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‎پرس، با اشاره به بحث و گمانه‎زنی‎های اخیر در جامعه مبنی بر افزایش نرخ بنزین تا مرز ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در آینده‎ای نه‎چندان‎دور، اظهار داشت: خبر افزایش نرخ بنزین آن هم به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان هیچ منبع رسمی و موثقی ندارد و عده‎ای درصدد هستند تا با ایجاد شایعه، جامعه را ملتهب کنند.

وی با اشاره به طرح سهمیه‎بندی بنزین افزود: دولت به تنهایی نمی‎تواند درباره این موضوع اقدام کند؛ چراکه برای اجرایی شدن طرح سهمیه‎بندی بنزین قطعا مجوز دولت در قالب مصوبه نیاز است و هم‌اکنون مجلس تصمیمی درخصوص سهمیه‎بندی بنزین نگرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به هدف طراحان موضوع سهمیه‎بندی بنزین برای جلوگیری از قاچاق سوخت گفت: احیای کارت سوخت موثرترین راهکار برای تحقق این امر است؛ لذا سهمیه‎بندی بنزین منجر به تشدید مشکلات مردم می‎شود.

به گزارش دفاع‎پرس، انتشار شایعه‌ای مبنی بر آغاز سهمیه‎بندی بنزین از بامداد جمعه (۱۳ اردیبهشت) موجب شد تا ازدحام شهروندان نگران در جایگاه‌های سوخت برای پرکردن پاک خودروهایشان شکل بگیرد.

روز گذشته، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ضمن تکذیب برخی شایعات درباره افزایش قیمت بنزین از ساعت ۲۴ پنج‌شنبه هفته جاری گفت: تاکنون چنین چیزی به ما ابلاغ نشده است و تاکید داشت روند ثبت‎نام کارت سوخت از مالکان خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های فاقد کارت سوخت همچنان ادامه دارد.

با وجود رد خبر یاد شده از سوی اسماعیلی، خبرگزاری فارس گزارش داد طرح سهمیه‌بندی بنزین احتمالاً از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود و قیمت بنزین سهمیه‌ای احتمالاً هزار تومان در هر لیتر خواهد ماند. برخی منابع خبری نیز از بنزین آزاد معمولی با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و سوپر آزاد ۳ هزار تومانی خبر می‌دهند.

مخالفان سهمیه‎بندی بنزین، نسبت به سیگنال منفی این اقدام در بازار داخلی آن هم در شرایط کنونی اقتصاد ایران و جهش تورم در سبد کالا‌های مصرفی خانوار هشدار می‌دهند. برخی نیز معتقدند اگر دولت با هدف از بین بردن جذابیت قاچاق به دنبال افزایش نرخ سوخت است، باید به نرخ فوب خلیج فارس، قیمت‎گذاری سوخت را انجام دهد، اقدامی که به نظر می‌رسد، فعلاً در دستورکار نیست و نرخ آزاد همچنان برای قاچاقچیان جذاب خواهد بود و برای مردم اثرات منفی در معیشت و هزینه‌هایشان خواهد داشت.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار