مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

بسته بومی دفاع مقدس هر استان به کتب درسی دانش‌آموزان اضافه می‌شود

«احمد یارمحمدی» گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان دانش‌آموزان و آشنایی بیشتر آنها با مفاهیم دفاع مقدس استان خود، بسته ویژه دفاع مقدس هر استان متناسب با نقش آن استان در دفاع مقدس تهیه و ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ - 06May 2019

سرهنگ «احمد یارمحمدی» مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین اظهار داشت: واحد آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با پنج مخاطب مواجه است و برنامه‌های خود را برای افزایش مفاهیم دفاع مقدس در این پنج حوزه تبیین می کند.

وی افزود: آموزش و پرورش با ظرفیت 15 میلیون نفر، مدارس حوزه‌های علمیه، مراکز آموزش عالی و علوم پزشکی، مدیران و کارکنان دولت و کارکنان نیروهای مسلح جامعه هدف ما هستند.

یارمحمدی عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در سال های اخیر فعالیت های خود را به صورت نظام مند انجام داده و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تیرماه سال 88، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس می‌تواند مباحث دفاع مقدس را وارد مباحث درسی از پیش دبستانی تا دانشگاه کند.

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: هر ترم حداقل چهار هزار کلاس دفاع مقدس با حضور یک هزار و 500 استاد که بعضی از آنها که عضو هیئت علمی نیز هستند برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در سال گذشته دوره آموزش مجازی با توجه به محدودیت های آموزش حضوری در اولویت برنامه‌های این واحد قرار گرفت و در این راستا معادل یک هزار و 700 ساعت تولید درس با همکاری 10 استاد، در قالب 15 عنوان درسی برای کارکنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و آموزش و پرورش ارائه شده است.

بسته بومی دفاع مقدس هر استان به کتب درسی دانش آموزان اضافه می گرد

یارمحمدی با اشاره به بومی سازی کتب آموزش و پرورش در استان‌‌ها تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان دانش‌آموزان و آشنایی بیشتر آنها با مفاهیم دفاع مقدس استان خود، بسته ویژه دفاع مقدس هر استان متناسب با نقش آن استان در دفاع مقدس تهیه و ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: کتاب‌های درسی به صورت متمرکز تولید می‌شود، اما در مدرسه به صورت غیر‌متمرکز تدریس می‌شود، به نوعی می توان گفت کتاب های آموزش و پروش ملّی تالیف می شود اما خوانش آن بومی است.

این مسئول متذکر شد: اولین حُسن بسته بومی این است که دانش آموز متوجه می شود که شهید هم استانی‌اش چگونه، چه زمانی و کجا به شهادت رسیده و چه آثاری تا به حال از او  منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها