رئیس نمایشگاه قرآن خبر داد؛

افتتاح نمایشگاه قرآن از 28 اردیبهشت با حضور هشت کشور/ «قرآن معنای زندگی» شعار نمایشگاه شد

عبدالهادی فقهی‌زاده از حضور هشت کشور در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبرداد و گفت: نمایشگاه قرآن از 28 اردیبهشت تا 21 رمضان، با شعار «قرآن معنای زندگی» برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ - 06May 2019

افتتاح نمایشگاه قرآن از 28 اردیبهشت با حضور هشت کشور/ «قرآن معنای زندگی» شعار نمایشگاه شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با حضور «عبدالهادی فقهی‌زاده» معاون وزیر و رئیس نمایشگاه برگزار شد.

فقهی‌زاده رئیس نمایشگاه در سخنانی ضمن تبریک ماه رمضان، اظهار داشت: بیشترین فعالیت‌ها در مورد طراحی و ساماندهی نمایشگاه‌ قرآن هم‌اکنون در حال انجام است؛ چرا که تنها چند روزی است که سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران به پایان رسیده و گروه‌های متعددی در حال جمع‌آوری نمایشگاه کتاب و طراحی و اجرای نمایشگاه قرآن هستند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت قرآن و عترت چند ماه است عملیات نمایشگاه بیست و هفتم را شروع کرد و کمیته‌های متعدد با جدیت کار را پیش می‌برند و بیش از 130 ساعت فشرده و با دقت کار طراحی و برنامه‌ریزی دقیق در مسائل نمایشگاه انجام شده است.

رئیس نمایشگاه قرآن افزود: اگر چابکی مجموعه‌ها بیش از انتظار ما بود کار طراحی تا به امروز به پایان رسیده بود؛ اما در نهایت تا چند روز آینده مقدمات کار نمایشگاه به پایان خواهد رسید. نمایشگاه قرآن کریم در دوره بیست و هفتم با شعار «قرآن معنای زندگی» از شنبه آینده 28 اردیبهشت، به مدت دو هفته کامل تا شب 19 ماه رمضان، فعالیت‌هایش را ادامه خواهد داد.

فقهی‌زاده انتخاب شعار امسال را به دلیل محتوای آن دانست و گفت: در قرآن کریم هیچ‌گاه به مردگان خطاب نشده و تمام خطاب‌ها به زندگان است؛ یعنی قرآن برای زندگی و زندگان است. انسان‌ها همچنان که در زندگی مادی از حیات برخوردارند در زندگی اخروی نیز حیات دارند؛ لذا نگاه ما در این نمایشگاه در امتداد سال‌های قبل خواهد بود.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد ادامه داد: تلاش برای گسترش کیفی نمایشگاه با وجود شرایط اقتصادی شکل گرفته تا از جنبه کمی آن کاسته شود. عملیات تحول‌گرایی با جدیت تمام امسال استمرار یافته و تلاش کردیم در کمیته‌ها و شوراهای برنامه و بودجه و ستاد نمایشگاه ارتقای تحول‌گرایی بوده تا هیچ طرح و برنامه‌ای را بدون کار کارشناسی انجام ندهیم.

رئیس نمایشگاه قرآن از دریافت حدود 700 برنامه مدون توسط نهادهای مختلف برای این نمایشگاه خبر داد و گفت: حدود 100 برنامه از برنامه‌های پیشنهادی در نمایشگاه اجرا خواهد شد. از فضای مجازی، هنرهای گوناگون، تجربیات در برنامه‌های مختلف در نمایشگاه استفاده خواهیم کرد.

فقهی‌زاده مشارکت‌جویی از نهادهای قرآنی را از برنامه‌های این نمایشگاه دانست و خاطرنشان کرد: در نمایشگاه از برخی از نهادها و سازمان‌های ملی استفاده خواهیم کرد و امسال تلاش شده نمایشگاه را بین‌المللی ‌تر برگزار کنیم. سال گذشته بخش بین‌الملل نمایشگاه احیا شد و امسال شاهد گسترش بخش کمی و کیفی بخش خواهیم بود و در همین راستا از هشت کشور اسلامی دعوت کرده این و نهایتاً از ده کشور مهم جهان میهمانان ویژه خواهیم داشت. برای نخستین بار از جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان مهمان ویژه دعوت شده است.

وی از دعوت این نمایشگاه از وزیر امور دینی پاکستان خبر داد و عنوان کرد: مسئولان پاکستانی برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده‌اند. نگاه ویژه‌ای به احیای بخش علمی، پژوهشی و مطالعاتی قرآن داشته‌ایم. امسال برکیفیت برنامه‌های این بخش اضافه کرده‌ایم. ما نمایشگاه بیست و هفتم را الکترونیکی‌تر از سابق استمرار بخشیده‌ایم و کارهای نوآورانه متعددی را در این نمایشگاه شاهد خواهیم بود تا راه را برکارهای تکراری ببندیم و انحصار را از برخی از افراد و موسسات خصوصی بگیریم؛ چراکه این نمایشگاه متعلق به نظام جمهوری اسلامی و موسسات توانمند قرآن است.

رئیس نمایشگاه قرآن خاطرنشان کرد: نمایشگاه قرآن امسال با کمتر از هشت میلیارد بودجه برگزار خواهد شد و هیچ افزایش قیمتی برای مخاطبین نداریم. در بخش‌های کودک و نوجوان، پژوهشی و .. غریب به 300 برنامه مد نظر بود که مورد بررسی‌های دقیق قرار گرفت که نزدیک به 100 برنامه اجرا خواهد شد.

فقهی‌زاده درباره بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب شور و نشاطی را در معتقدان انقلاب اسلامی برانگیخت. برنامه‌های مختلفی در این زمینه برای استخراج مبانی دینی و قرآنی این بیانیه را احصا کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار