تهیه‌کننده و کارگردان نرم‌افزار راوی خبر داد؛

استفاده از نرم‌افزار «راوی» برای ترویج مفاهیم دفاع مقدس

«حسنی راستی» گفت: نرم افزار راوی با بهره‌گیری از تکنولوژی VR ،AR و 3DMAX متناسب با ذائقه مخاطب و نسل جوان امروز، به کمک ترویج مفاهیم معنوی دفاع مقدس در کتب درسی می‌‌رود.
کد خبر: ۳۴۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ - 06May 2019

«حسن راستی» تهیه‌کننده و کارگردان نرم افزار «راوی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین اظهار داشت: با یک تیم جوان و نخبه و دانش‌بنیان تلاش می‌کنیم تا با استفاده از تکنولوژی‌های جدید رسانه‌ای و متناسب با ذائقه مخاطب و نسل جوان امروز مفاهیم معنوی دفاع مقدس را در کتب درسی ترویج کنیم.

وی افزود: از این رو ما به دنبال تکنولوژی VR ،AR و 3DMAX رفتیم تا بتوانیم برای اولین بار یک فیلم VR 360 درجه از دفاع مقدس به مخاطبان به خصوص نسل جوان ارائه دهیم و امروز مفتخریم که بگوییم تصویر‌برداری قسمت اول این کار تمام شده و با کمک بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، ارتش، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین و وزارت دفاع توانستیم این کار را جلو ببریم؛ البته کاستی‌هایی هم وجود دارد که امیدواریم در ادامه راه برطرف شود.

راستی با اشاره به محتوای قسمت اول این نرم افزار تصریح کرد: در بررسی ها و پژوهش‌هایی که در خصوص هشت سال دفاع مقدس انجام دادیم، اولین نقطه عطفی که کل ظرفیت و توانمندی ایران پای کار آمده شکست حصر سوسنگرد در 26 آبان سال 1359 است که با تدبیر و ابتکار و همت شخص مقام معظم رهبری به وقوع پیوسته و ما توانستیم آن صحنه را بازسازی کنیم، یعنی کاربر می‌توانند با قرار دادن عینک VR بر روی چشمانش وارد آن عملیات شود و با کنش حسی که اتفاق می‌افتد با جذابیت بالا مفاهیم را فرا بگیرد.

وی عنوان کرد: تکنولوژی امروز به خدمت ما آمده تا بتوانیم به شکل دیگری مخاطب را به آن مقطع تاریخی ببریم و با سفر روانی در حقیقت همان فریب کنش حسی یا واقعیت افزوده در مجاز این اتفاق را برای کاربر به وجود می‌آوریم و زمانی که این تجربه تصویری اتفاق می‌افتد هیچگاه از ذهن مخاطب پاک نمی‌شود و مانند رزمنده‌ای که در عملیات شرکت کرده آن را عملیات می‌بیند.

این کارگردان دفاع مقدسی عنوان کرد: ما بعد از این کار بلافاصله قسمت‌های دیگر را شروع خواهیم کرد ابتدا به مدیریت مقام معظم رهبری در 9 ماه اول دفاع مقدس خواهیم پرداخت و بعد عملیات‌های دیگر را با همین تکنولوژی تولید و به تصویر می‌کشیم.

راستی خاطر‌نشان کرد: این نرم افزار به 16 زبان زنده دنیا برای اولین بار ترجمه و پیش‌بینی می‌شود در روزهای اول، پنج میلیون بازدید داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار