میرزایی نیکو:

لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیاز به اصلاح دارد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، نگرانی مدیران حوزه شهری در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده را بجا دانست و تاکید کرد که آن‌ها باید در زمان بررسی این لایحه در مجلس برای اصلاح آن در کمیسیون‌های مربوطه و کمیته‌های فرعی تلاش کنند.
کد خبر: ۳۴۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ - 06May 2019

لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیاز به اصلاح داردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از خانه ملت، قاسم میرزایی نیکو  در مورد گلایه اعضای شورای شهر پیرامون لایحه مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر اینکه با این لایحه 60 درصد درآمد‌های شهرداری‌ها از بین می‌رود و موجب تضعیف شورای شهر نیز می‌شود، اظهار داشت: این نگرانی درستی است که شهرداری و شورای شهر دارند، چرا که به طور قطع این موضوع می‌تواند مشکلاتی را در حوزه مدیریت شهری ایجاد کند، اما باید برای آن راه‌حلی پیدا کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ارزش افزوده یکی از پارامتر‌های تامین مالی شهرداری‌ها است که در مورد آن بین تناسب 40 -60 و 20 - 80 اختلافاتی وجود داشت که در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس هم مطرح شد. شهرداری کلان شهر‌ها منابع مالی خود را از طریق ارزش افزوده تامین می‌کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس مدلی از مالیات بر ارزش افزوده که قرار است به مجلس فرستاده شود، نگرانی‌هایی را برای شهرداری‌ها به وجود آورده است، به ویژه برای کلان شهر‌هایی که از طریق ارزش افزوده منابع مالی خود را تامین می‌کردند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون باید لایحه مالیات بر ارزش افزوده را به گونه‌ای کالبدشکافی کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که از آسیب به شهرداری‌ها ممانعت به عمل آید، چرا که درآمدی را که شهر دارد، صرف ارزش افزوده می‌شود و این اقدام شرایطی را فراهم می‌کند تا شهرداری‌ها بتوانند به کسب و کار بپردازند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: اگر کسب و کار شهرداری از طریق ارزش افزوده صورت بگیرد، خدماتی در جهت رونق امور توسعه‌ای در این بخش ارائه شده و در پی آن مالیات داده می‌شود، در غیر این صورت در این حوزه تداخل ایجاد خواهد شد، بنابراین این سیکل به طور کامل به هم مرتبط است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: اگر بخواهیم تنها در مورد این لایحه اظهارنظر کنیم، مشکلی حل نمی‌شود، بنابراین باید منتظر باشیم تا این لایحه به مجلس فرستاده شود و مسئولان حوزه شهری برای رفع اشکالاتی که در آن وجود دارد در کمیسیون‌های مربوطه و کمیته‌های فرعی بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها