امیر حیدری:

تسلیحات مورد نیاز را طراحی و تولید می‌کنیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز هر آنچه را که در سطح نیرو نیاز داشته باشیم، می‌توانیم طراحی و تولید کنیم.
کد خبر: ۳۴۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ - 06May 2019

تسلیحات مورد نیاز را طراحی و تولید می‌کنیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم رونمایی از دستاورد‌های جدید این نیرو اظهار داشت: امروز جوانان برومند مرکز شهید زرهرن نزاجا توانسته‌اند با توانمندی‌های بومی خود، تجهیزاتی تولید کنند که در گذشته باید از خارج وارد می‌کردیم.

وی با بیان اینکه در راستای نهضت قطعه سازی گام‌های بزرگی را برداشته‌ایم افزود: طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز با حضور کارکنان این مرکز انجام می‌شود و هر آنچه اراده کنیم را تولید خواهیم کرد.

امیر حیدری خاطرنشان کرد: امروز سامانه جدید هدایت لیزری، با قابلیت هدایت موشک‌های کد شده و با قابلیت نصب بر روی خودرو‌های شنیداری، پهپاد و بالگرد با چندین خصوصیت تاکتیکی در این مرکز تولید شد.

وی گفت: دوربین دیده بانی فوق بلند با برد ۲۰ کیلومتر نیز برای اولین بار در کشور به این سبک تولید شد. این دوربین با قابلیت مراقبت و کنترل دقیق مرزی طراحی شده و قدرت آن را دارد که تصویر اجسام را از فاصله ۲۰ کیلومتری با نمایش ۱۵۰ برابری در اختیار مراکز مورد نیاز ستاد فرماندهی قرار دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین گفت: از دیگر دستاورد‌های صنایع شهید زرهرن نزاجا، خودروی تاکتیکی و عملیاتی با قابلیت نصب سامانه تصویربرداری در مناطق صعب العبور و مرزی کشور است. این خودرو قابلیت آن را دارد که با حضور در مناطق صعب‌العبور توسط سیستم کنترل از راه دور تا فاصله بسیار کم مواضع دشمن را شناسایی، رصد و عکس‌برداری کرده و بصورت آنلاین اطلاعات را در اختیار سامانه فرماندهی قرار دهد.

وی ادامه داد: از دیگر قابلیت‌های این خودروی تاکتیکی رنگ آمیزی خاصی است که به دور از چشم رادار‌ها کار می‌کند در واقع این خودرو نوعی از خودرو‌های رادارگریز است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین از طراحی و تولید قطعات مهم تانک چیفتن خبر داد و خاطرنشان کرد: مهندسین مؤمن و انقلابی در راستای نهضت قطعه‌سازی با شعار «روی پای خود ایستادن» توانسته‌اند قطعات مهم و تاثیرگذار تانک چیفتن را با تلاش شبانه روزی تولید کنند.

امیر حیدری ادامه داد: امروز نیروی زمینی ارتش در حوزه‌های مختلف خودکفاست و آنچه را که نیاز داشته باشد، تولید و عملیاتی می‌کند.

در ادامه مراسم رونمایی از دستاورد‌های جدید نزاجا، ضمن تجلیل از همسر و فرزندان شهید مدافع حرم زرهرن از تعداد ۱۰ نفر از خدمه‌های نفربر‌های دوزیست نیروی زمینی ارتش که در امدادرسانی سیل در استان‌های لرستان و گلستان حضور داشتند، تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم امیر دریادار سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش نیز حضور داشت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار