صدور احکام اعدام و حبس طولانی‌مدت برای ده‌ها بحرینی

منابع قضایی بحرین از صدور احکام اعدام برای دو نفر از متهمان به دست داشتن در تشکیل یک گروه تروریستی و حبس ۵۶ نفر از زندانیان خبر دادند.
کد خبر: ۳۴۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶ - 06May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دادگاه‌های آل‌خلیفه همواره معترضان بحرینی را به اتهام‌های واهی مانند سلب تابعیت، اعدام و یا زندان‌های طولانی مدت محکوم می‌کنند.

در همین رابطه، دادگاهی در بحرین روز دوشنبه احکام اعدام، حبس ابد و سلب تابعیت علیه ده‌ها نفر از زندانیان سیاسی این کشور صادر کرد.

پایگاه خبری سبق گزارش داد که دادگاه بحرینی امروز علیه دو نفر از زندانیان حکم اعدام و علیه ۵۶ نفر حکم حبس صادر کرد.

منابع قضایی بحرین اتهام این افراد را «فرار از زندانیان، کشتن پلیس و تشکیل گروه تروریستی» اعلام کردند.

منابع مزبور تاکید کردند که از این میان، ۱۷ نفر به حبس ابد محکوم شدند و تابعیت ۱۵ نفر هم به اتهام جاسوسی سلب شده است.

رژیم آْل خلیفه هر ساله شمار زیادی از مخالفان خود را در راستای سرکوب قیام مردمی این کشور اعدام و یا تابعیت آن‌ها را سلب می‌کند.

بحرین به عنوان کوچکترین کشور غرب آسیا، دارای بیشترین زندانی سیاسی است و رفتار‌های سرکوبگرانه و خشونت بار آل‌خلیفه علیه مخالفان، نگرانی گسترده جهانی از جمله نهاد‌های حقوق بشری را در خصوص وضعیت و سرنوشت فعالان سیاسی و مخالفان رژیم آل خلیفه را در پی داشته است.

این در حالی است که فعالان و نهاد‌های حقوق بشری بحرین، دادگاه‌ها و محاکمه‌های این کشور را «نمایشی سیاسی» می‌دانند که هدف آن از بین بردن مطالبات مشروع و به حق ملت بحرین است.

بحرین از سال 2011 صحنه برگزاری اعتراض‌های گسترده مردم این کشور است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها