دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«شکست» کسب و کار رژیم صهیونیستی است

رژیم صهیونیستی در طول 70 سال گذشته هر جنگی را که علیه فلسطینی‌ها آغاز کرده‌ با شکستی مفتضحانه روبرو شده است؛ لذا اگر همپیمانان بین‌المللی ثانیه‌ای از حمایت این رژیم دست بکشند، رژیم صهیونیستی دیگر محلی از اعراب نخواهد داشت.
کد خبر: ۳۴۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳ - 08May 2019

«شکست» کسب و کار من استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، 70 سال از اشغال سرزمین‌های فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌هایی که از اروپا طرد شده بودند، می‌گذرد. از زمانی‌ که صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی سکنی گزیده‌اند، ضمن اینکه موجب آواره شدن هزاران فلسطینی شده‌اند، آتش جنگ و خونریزی را هم در این مناطق شعله‌ور کرده‌اند.

کشور‌های مصر، سوریه، اردن، لبنان و عراق در بدو شکل‌گیری رژیم صهیونیستی برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها ارتشی واحد تشکیل دادند. بعد از این اتفاق که جنگی علیه این رژیم درگرفت و امنیت آن زیر سؤال رفت، سازمان ملل بین طرفین آتش‌بس برقرار کرد. صهیونیست‌ها از این آتش‌بس استفاده کردند و نیروهای رزمی تشکیل دادند. حمایت‎‌‌هایی که تاکنون به بهانه‌های مختلف از سوی مجامع بین‌المللی و کشورهای غربی از این رژیم شده است، توانسته این رژیم را زنده نگهدارد.

تاکنون این رژیم هفت جنگ را با استعانت از هیجانات و وسوسه‌های ذهنی خود آغاز کرده است که ماحصل تمام این جنگ‌ها شکست‌های مفتضحانه‌ای بوده است که تاریخ دیگر مثل آن را در خود نمی‌بیند. دو جنگ مربوط به لبنان و پنج جنگ در منطقه غزه نمونه‌های این جنگ‌هاست؛ جنگ‌هایی که صهیونیست‌ها تصور می‌کردند در آن پیروز خواهند بود و با اتکا به سلاح‌های پیشرفته اهدایی آمریکا خواهند توانست، طرف مقابل را به تسلیم وادارند؛ حال آنکه در تمامی این جنگ‌ها، بلا استثنا، شکستی فضاحت‌بار برای این رژیم منحوس رقم خورده است.

رژیم اشغالگر قدس در تازه‌ترین اقداماتش، به بهانه ارسال دوباره بادبادک‌های آتشزا، نوار غزه را مورد حملات هوایی قرار داد. در سوی مقابل این حملات با پاسخ‌‎ گروه‌های مقاومت روبه‌رو شد. گروه‌های مقاومت، حومه تل‌آویو را هدف موشک‌های خود قرار دادند و موشک ساخت داخل به نام «بدر 3» را رونمایی کردند. صهیونیست‌ها که احساس خطر می‌کردند، حملات خود را چندین برابر کردند و نوار غزه را مورد هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی فلسطین در این جنگ دو روزه بیش از 600 موشک به سمت این رژیم شلیک کرد. گنبد آهنینی که در ابتدا قرار بود زمینه ساز امنیت این رژیم باشد به لطف موشک‌های مقاومت به گنبد کاغذی این رژیم مبدل شد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هزینه هر موشکی که از گنبد آهنین شلیک می‌شود، 40 هزار دلار است. براساس آمار اعلامی از سوی صهیونیست‌ها بیش از 100 موشک مقاومت را گنبد آهنین خنثی کرده است. با محاسبه‌ای سر انگشتی برای مقابله با موشک‌های مقاومت بین یک تا سه موشک و به طور میانگین دو موشک از گنبد آهنین شلیک می‌شود. به عبارتی دیگر برای مقابله با 100 موشک مقاومت که صهیونیست‌ها بدان اذعان کردند، بیش از 200 موشک از گنبد آهنین شلیک شده که هزینه آن بالغ بر هشت میلیون دلار است. در سوی مقابل هزینه موشک‌های مقاومت با وسایل ابتدایی در داخل نوار غزه تهیه و در گرانترین مورد به 10 هزار دلار می‌رسد. در نتیجه صهیونیست‌ها برای رصد یک موشک 10 هزار دلاری و یا کمتر از این مبلغ، حدود 40 هزار دلار باید هزینه کنند.

این موارد تنها گوشه‌ای کوچکی از هزینه‌های دفاعی این رژیم است که در شریط فعلی اقتصادی اسرائیل که پس از تعطیلی سکوی استخراج گاز صهیونیست‌ها، تعطیلی نیروگاه دیمونا و کارخانه‌های شیمیایی حیفا و قطع درآمدهای گردشگری به یک بحران بزرگ تبدیل شده است که ادامه دادن این جنگ می‌توانست به قیمت فروپاشی نظام اقتصادی رژیم بیانجامد.

شکست در جنگ با ادبیات صهیونیست‌ها عجین شده است و جوانان فلسطینی مدتهاست به خود می‌بالند که با دست‌های خالی و مشت‌های گره کرده، صهیونیست‌هایی را که تا بن دندادن مسلح هستند را به زانو در آورده‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها