برگزاری هفدهمین جلسه کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس در همدان

هفدهمین جلسه کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس از شورای هماهنگی دفاع مقدس همدان با محوریت برنامه‌های سال جاری این کمیته برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ - 07May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، امروز هفدهمین جلسه کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس از شورای هماهنگی دفاع مقدس همدان با محوریت بررسی برنامه‌های ارائه شده دستگاه‌ها در سال جاری برگزار شد.

در این جلسه که در سازمان جهاد کشاورزی همدان برگزار شد، «رضا عباسی» قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با هم گره خورده است و برای این ارزش‌ها جای کار زیادی وجود دارد.

عباسی عنوان کرد: جهاد سازندگی با هدف آبادانی در روستاها تشکیل شد، اما در دوران دفاع مقدس با حضور در صحنه نبرد و مدیریت مهندسی جنگ و وظیفه خود را انجام دادند که در این میان 95 شهید، 14 آزاده و 235 جانباز از جهاد سازندگی استان همدان تقدیم مرز و بوم و انقلاب اسلامی کرد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی همدان تصریح کرد: امروزه در این شرایط خاص اقتصادی و اعمال تحریم دشمن علیه نظام اسلامی، با تاکید بر اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی با همان روحیه انقلابی و جهادی مدیریت تولیدات اقتصادی مورد نیاز کشور را در دست دارد.

در ادامه «علیرضا تکلو» دبیر کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس گفت: در بخش تاریخ شفاهی جهاد سازندگی باید از ظرفیت های بالای نیرو‌های جهادی حاضر در دفاع مقدس و تجربه‌های آنان استفاده کند و اسناد را جمع آوری کند.

تکلو با اشاره به اهمیت موضوع تاریخ شفاهی و دانشنامه دفاع مقدس افزود: تاکید بر توجه به کیفی سازی برنامه‌های سالیانه، ورود جدی دستگاه‌ها به دانشنامه استانی دفاع مقدس، بازنگری مجدد در سازمان‌ها نسبت به جمع آوری و تحویل اسناد دوران دفاع مقدس و آموزش دو واحد درس دفاع مقدس جهت کارکنان دولت از محور‌های مهم مورد نظر این کمیته است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در ادامه این جلسه سردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان و دبیر شورای هماهنگی استان بیان داشت: شورای هماهنگی دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه ای در دستگاه‌ها شود.

ظفری ادامه داد: در شورای هماهنگی دفاع مقدس استان همدان شاهد تلاش و فعالیت مستمر و منظم کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس هستیم و باید تلاش شود دیگر کمیته‌ها نیز الگو بگیرند.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های اداری استان همدان باید توجه خاصی به موضوع دانشنامه دفاع مقدس و اسناد داشته باشند و تنظیم سند راهبردی در این کمیته نیز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار