تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی در آستانه «یوم‌النکبه»

در حالی که چند روز تا سالروز اشغال فلسطین باقی مانده است، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از بستن تمام گذرگاه‌های کرانه باختری و نوار غزه خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ - 07May 2019

تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی در آستانه «یوم‌النکبه»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رژیم صهیونیستی در آستانه «یوم النکبه» (روز مصیبت) تمامی گذرگاه‌های کرانه باختری و نوار غزه را بست.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود نوشت: در راستای «برآورد وضعیت امنیتی»، گذرگاه‌های نوار غزه و کرانه باختری به صورت کامل بسته شد؛ اما برای مورد‌های ویژه انسانی و پزشکی پس از هماهنگی‌های لازم، اجازه عبور داده می‌شود.

بنا به این گزارش، گذرگاه‌های مذکور از دوشنبه شب (دیشب) بسته شده و این وضعیت تا روز پنج‌شنبه آینده ادامه خواهد یافت.

این اقدام پس از اعلام آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و رژیم صهیونیستی انجام شد؛ در حملات شنبه و یکشنبه هفته جاری رژیم صهیونیستی به غزه 27 فلسطینی شهید شدند. مقاومت در پاسخ بیش از 650 راکت شلیک کرد که در نتیجه آن چهار اسرائیلی کشته و 130 نفر دیگر زخمی شدند.

موافقت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با آتش‌بس با حجم گسترده مخالفت مقامات این رژیم روبرو شد و نتانیاهو در واکنش مدعی شد، جنگ تمام نشده و تل‌آویو برای جنگ جدید آماده می‌شود.

15 ماه می‌میلادی (برابر با 25 اردیبهشت) سالروز فاجعه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی (موسوم به یوم النکبه) در سال 1948 است.

واژه «النکبة» (مصیبت) یادآور دو خاطره نامیمون در حافظه فلسطینی‌هاست: نخست استقرار رژیم اسرائیل در سال 1948 و دوم اخراج بیش از 800 هزار فلسطینی از وطن خود.

النکبه نه‌تنها نماد فاجعه‌ای است که در آن سال بر سر سرزمین فلسطین نازل شد، بلکه نمایانگر سختی‌ها و معضلاتی است که طی چندین دهه گذشته به این ملت تحمیل شده است؛ در واقع یوم النکبه روایت یک تراژدی انسانی است، تخریب بخش اعظمی از بنیان‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فلسطینیان تا راه برای اعلام موجودیت یک دولت یهودی نامشروع گشوده شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها