مدیرکل ارشاد کرمانشاه خبر داد؛

برپایی نمایشگاه کتب و نرم افزارهای علوم قرآنی در کرمانشاه

حجت‌الاسلام «رحیم جعفری» گفت نمایشگاه کتب و نرم افزارهای علوم قرآنی در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ - 07May 2019

برپایی نمایشگاه کتب و نرم افزارهای علوم قرآنی در کرمانشاهبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «رحیم جعفری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز در نشست خبری که برای برنامه‌ریزی برنامه‌های ماه مبارک رمضان و همچنین برپایی نمایشگاه کتب و نرم افزارهای علوم قرآنی در استان برگزار شد اظهار داشت: در ماه رمضان که بهار قرآن است، توجه ویژه‌تری به برنامه‌های قرآنی  می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه اهمیت قرآن برای تمام مسلمین وظیفه ما را به مراتب سنگین‌تر می‌کند، افزود: برپایی نمایشگاه کتب و نرم افزارهای علوم قرآنی یکی از برنامه‌های شاخص ما در این ماه پر خیر و برکت است.

وی زمان افتتاح این نمایشگاه را در صورت تصویب در دو تاریخ احتمالی دهم یا پانزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) اعلام و عنوان کرد: این اتفاقات و رویدادها که در طول سال و در ماه مبارک رمضان اتفاق می‌افتد فرصت و توفیقی است که پیش می‌آید تا بتوانیم بهره برداری لازم را از این رویدادهای مبارک داشته باشیم.

جعفری با اشاره به جایگاه و اهمیت بالای قرآن، ابراز داشت: فعالیت های قرآنی را در درجه اول به عنوان یک تکلیف دینی باید مورد توجه داشته و در درجه دوم حساسیت کامل برتکلیف اداری و سازمانی برای اجرای آن به بهترین شکل ممکن داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: اولویت نخست برای برگزاری نمایشگاه قرآن در دانشکده علوم قرآنی است که در صورت امکان‌پذیر نبودن برگزاری در این دانشکده، مسجد معتضدی را برای برپایی نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم.

این مسئول با تأکید بر اهمیت تبلیغات و اطلاع‌رسانی از این رویداد مهم، گفت: بخش تبلیغات رسمی آن از طریق تبلیغات محیطی با نصب بنر و تراکت، اطلاع‌رسانی در صداوسیما، فضای مجازی، مطبوعات و رسانه‌ها صورت می‌گیرد، اما بخش دیگر آن تشکیلاتی است که از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و باید توسط سازمان‌ها و نهادها در میان مرتبطان و مخاطبان آن‌ها برای حضور بیشتر مردم در نمایشگاه صورت بگیرد.

جعفری همچنین از برگزاری محفل بزرگ قرآنی با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی اهل سنت و تشیع با رویکرد وحدتی و تقریبی در ماه مبارک رمضان خبر داد و تأکید کرد: تمام سازمان‌ها و نهادهای مرتبط اعم از اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی، شهرداری، استانداری و سپاه باید پای کار بیایند تا بتوانیم یک مراسم وزین و باشکوه را برگزار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه با نوآوری در برنامه‌های قرآنی می توان انس مردم را با قرآن بیشتر کرد، گفت: برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری نشست‌های تحققی اقتصاد مقاومتی، تفسیر قرآن، پیش‌بینی برنامه‌های متنوع در غرفه‌های مختلف نمایشگاه از قبیل اجرای کرسی‌های تلاوت، تعویض قرآن‌های کهنه، نقاشی کودکان حول محور قرآن، برگزاری بیش از 50 محفل انس با قرآن در سطح استان، برگزای 20 کرسی تفسیر قرآن در سطح استان، اجرای 15 محفل جزء خوانی قرآن کریم، برپایی غرفه پاسخگویی به سئوالات شرعی از برنامه های شاخص حوزه فرهنگ و هنر در طول ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها