مدیرکل کتابخانه‌­های عمومی خراسان رضوی:

خانواده­ شهدا مناسب­‌ترین الگوهای اجتماعی هستند

حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» با تأکید بر اینکه جامعه امروز به وجود الگوهایی مانند خانواده شهدا نیازمند است، گفت: اگر کم تحملی و سرخم کردن در مقابل مشکلات و سختی‌ها در جامعه امروز زیاد شده به دلیل دوری از خانواده‌های شهدا است.
کد خبر: ۳۴۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ - 07May 2019

به گزارش دفاع‎‌پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، همزمان با هفته معلم حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به همراه کارکنان این اداره‌‌کل امروز با خانواده معلم شهید «نوروزعلی بمانی» دیدار کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این دیدار اظهار داشت: رسیدن به درجه و مقام شهادت و دست­یابی به این جایگاه رفیع، نزد خداوند متعال به دلایل زیادی حاصل می‌شود و مطمئناً خانواده، تربیت و پشتیبانی خانواده و پدر و مادر، همسر و فرزندان شهدا در این وصال الهی تأثیر زیادی داشته است.

سبزیان در بخش دیگری از سخنانش، جامعه امروز را نیازمند بهره‌­گیری از خانواده شهدا به عنوان الگو دانست و ادامه داد: در حال حاضر جامعه ما به وجود الگوهایی مانند خانواده شهدا نیازمند است. اگر کم تحملی و سرخم کردن در مقابل مشکلات و سختی‌ها در جامعه امروز زیاد شده به دلیل دوری از خانواده‌های شهدا است.

این مسئول ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا باعث مصمم­‌تر شدن مسئولان در تحقق رسالتی که بر عهده دارند خواهد شد. امید است همانگونه که خداوند لطف خود را با اهدای نشان شهادت به شهدا و خانواده آنها کامل کرده، ما را نیز با همراه کردن با خانوده شهدا مشمول لطف و عنایت خود کند.

وی حضور در جمع خانواده شهدا را ضروری دانست و بیان داشت: حضور در جمع خانواده شهدا برای بهره‌گیری از رهنمودها و خاطرات و بیانات آنها است. همواره در بین سخنان مادران، همسران و خانواده شهدا نکته‌هایی وجود دارد که هر چند کوچک‌اند اما دنیایی از مفاهیم و ادراک‌­ هستند.

«محمدحسن صمدی» رئیس بنیاد شهید منطقه سه مشهد نیز در این دیدار با تقدیر و تشکر از توجه و اهتمام مدیریت کتابخانه‌های عمومی به جایگاه رفیع شهدا گفت: یاد و نام شهدا همواره در فضای ما باید جاری و ساری باشد و اینگونه دیدارها مطمئناً رسیدن به این هدف را محقق می‌کند.

وی با اشاره به رشد روز افزون شبکه‌های مجازی و اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای که در سطح جهانی در جهت مخالفت و دشمنی با آرمان‌های انقلاب و شهدا صورت می­‌گیرد به اهمیت اطلاع رسانی و بهره‌برداری مدون و هدفمند از این فضا در جهت معرفی آرمان‌های شهدا و انقلاب تأکید کرد.

«فاطمه نظری» همسر شهید «نوروزعلی بمانی» در ادامه این دیدار نیز در خصوص دوران زندگی مشترک با این شهید والامقام خاطراتی را بیان کرد.

معلم شهید «نورزعلی بمانی» از شهدای مفقودالاثر عملیات »کربلای 5» در 30 دی‌­ماه 1365 در منطقه «شلمچه» به درجه رفیع شهادت نائل آمد و 11 سال بعد پیکرش در جریان عملیات تفحص، کشف و جهت خاکسپاری به مشهد مقدس منتقل شد.

فرزندان شهید «نورزعلی بمانی» نیز در کسوت معلمی به خدمت در سنگر تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی مشغول هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها