مفاد معامله قرن به ادعای روزنامه صهیونیستی؛

ایجاد فلسطین جدید بدون ارتش و سلاح

یک روزنامه صهیونیستی نزدیک به نخست‌وزیر این رژیم متن سندی را منتشر کرده که ادعا می‌شود پیش‌نویس مفاد طرح آمریکا برای مسأله فلسطین موسوم به «معامله قرن» است.
کد خبر: ۳۴۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ - 07May 2019

مفاد «معامله قرن» به ادعای روزنامه صهیونیستی؛ ایجاد فلسطین جدید بدون ارتش و سلاحبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌‎پرس، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل‌هیوم» نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بندهای سندی را منتشر کرد که در محافل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دست به دست می‌شود و هیچ طرفی مسوولیت فاش شدن این بندها را بر عهده نگرفته است.

سند مذکور با عبارت «این بندهای معامله قرن پیشنهاد شده از دولت آمریکاست» آغاز می‌شود؛ نکته قابل توجه آن است که بسیاری از بندهای نوشته شده در این سند همان نکاتی است که «جرد کوشنر» و «جیسون گرینبلات» فرستاده‌های آمریکا در منطقه مطرح کرده‌اند. البته این روزنامه در گزارشش از خود پرسیده «آیا این همان معامله قرن مورد نظر آمریکاست؟»

نکات اصلی مطرح شده در سند مذکور به ادعای روزنامه اسرائیل‌هیوم و بدون دخل و تصرف است:

۱-توافق

توافقی سه‌جانبه میان «اسرائیل»، سازمان آزادیبخش فلسطین و حماس امضا شده و دولت فلسطینی جدیدی به نام «فلسطین جدید» در اراضی کرانه باختری و نوار غزه بدون شهرک‌های یهودی (صهیونیستی) ایجاد می‌شود.

۲- تخلیه زمین

تجمع‌های شهرک‌سازی مانند گذشته به دست اسرائیل باقی خواهد ماند، شهرک‌های جدا افتاده به آنها ملحق خواهند شد و مساحت تجمع‌های شهرک‌سازی گسترش می‌یابد تا به شهرک‌های جداافتاده برسند.

۳-قدس

قدس تقسیم نخواهد شد و میان اسرائیل و فلسطین جدید مشترک خواهد بود، ساکنان عربی (فلسطینی‌ها) انتقال پیدا می‌کنند تا جزء اهالی فلسطین جدید شوند. شهرداری قدس (زیر نظر رژیم صهیونیستی)، یکپارچه و مسوول تمام اراضی قدس به استثنای بخش آموزش خواهد شد، بخش آموزش به عهده فلسطین جدید است. فلسطین جدید به شهرداری قدس مالیات ویژه املاک و آب پرداخت خواهد کرد.

به یهودیان اجازه خرید منازل عربی داده و به عرب‌ها (فلسطینی‌ها) اجازه خرید منازل یهودی داده نمی‌شود؛‌ مناطق اضافی دیگری به قدس منضم نمی‌شود و اماکن مقدس مانند امروز باقی خواند ماند.

۴-غزه

مصر اراضی جدیدی با هدف ساخت فرودگاه، کارخانه، تبادل تجاری و زارعی به فلسطین می‌دهد و فلسطینی‌ها اجازه سکونت در این مناطق را ندارند. (حجم این اراضی و قیمت آن با میانجی‌گری کشور مورد تأیید، میان طرف‌ها نهایی می‌شود)

۵- کشورهای مورد تأیید

کشورهایی هستند که موافقت کرده‌اند در اجرایی کردن توافق و حمایت اقتصادی از آن کمک کنند و این کشورها آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای تولیدکننده نفت در (حاشیه) خلیج (فارس) هستند. برای این هدف مبلغ ۳۰ میلیارد دلار در عرض پنج سال برای فلسطین جدید در نظر گرفته است است (هزینه انضمام شهرک‌ها به اسرائیل از جمله شهرک‌های جدا افتاده بر عهده خود اسرائیل است).

۶- توزیع کمک‌ها میان کشورهای حامی

آمریکا ۲۰ درصد.... اتحادیه اروپا ۱۰ درصد.... کشورهای (حاشیه) خلیج (فارس) ۷۰ درصد که میزان این کمک بر اساس میزان برخورداری آنها از نفت است (اینکه کشورهای مذکور بیشترین هزینه پروژه را بر عهده دارند، بدین صورت تفسیر می‌شود که آنها بیشترین سود را از پروژه مذکور می‌برند).

۷- ارتش

فلسطین جدید حق داشتن ارتش و سلاح ندارد و تنها می‌تواند پلیس مسلح داشته باشد. توافقی میان اسرائیل و فلسطین جدید بسته می‌شود تا بر اساس آن اسرائیل دفاع از فلسطین جدید در برابر هر تهاجم خارجی را بر عهده بگیرد به این شرط که فلسطین جدید هزینه این حمایت را بپردازد. اسرائیل و کشورهای عربی درباره هزینه‌ای که عرب‌ها باید به ارتش اسرائیل به عنوان هزینه حمایت بپردازند، مذاکره می‌کنند.

۸- جداول زمانی و مراحل اجرایی شدن

زمان امضای توافق:

۱- حماس تمام سلاحش را تحویل می‌دهد و این موضوع حتی شامل سلاح فردی و شخصی رهبر حماس نیز می‌شود که باید به مصر تحویل داده شود.

۲- اعضای حماس حقوق ماهیانه از کشورهای عربی دریافت می‌کنند.

۳- مرزهای نوار غزه از طریق گذرگاه‌های اسرائیلی و مصری به روی تجارت جهانی باز می‌شود، علاوه بر آن ارتباط بازار غزه با کرانه باختری و نیز از طریق دریا باز خواهد شد.

۴- پس از یک سال انتخابات دموکراتیک برای دولت فلسطین جدید برگزار می‌شود و هر فلسطینی می‌تواند برای انتخابات نامزد شود.

۵-یک سال پس از انتخابات ، تمام اسرا ظرف مدت سه سال و به صورت تدریجی آزاد می‌شوند.

۶- در عرض پنج سال، بندر و فرودگاه برای فلسطین جدید تأسیس می‌شود و در این زمان،‌ فلسطینی‌ها از فرودگاه‌ها و بندرهای اسرائیل استفاده خواهند کرد.

۷- مرزها میان فلسطین جدید و اسرائیل به روی افراد و کالاها باز خواهد شد و اسرائیل دیاز تعریف مرزها اجتناب خواهد کرد.

۸- پلی معلق میان «بزرگراه» و در ارتفاع ۳۰ متری از زمین ساخته می‌شود که غزه و کرانه باختری را به هم وصل می‌کند؛ مأموریت ساخت این پل به شرکتی در چین داده شود و در هزینه آن کشورهای چین ۵۰ درصد، ژاپن ۱۰ درصد، کره جنوبی ۱۰ درصد، استرالیا ۱۰ درصد، کانادا ۱۰ درصد و آمریکا و اتحادیه اروپا ۱۰ درصد مشارکت دارند.

غور اردن (منطقه‌ای میان کرانه باختری و رود اردن)

غور اردن مانند امروز در دست اسرائیل باقی خواهد ماند.

مسیر معروف به «۹۰» به یک مسیر چهار طرفه تقسیم می‌شود و اسرائیل بر این موضوع نظارت خواهد کرد.

مسوولیت‌ها (تحریم‌ها)

۱-در صورتی که حماس و ساف ، معامله قرن را نپذیرند آمریکا تمام حمایت مالی خود از فلسطینی‌ها را قطع خواهد کرد و تلاش می‌کند تا جلوی کمک هر کشور دیگری به فلسطینی‌ها را بگیرد.

۲- اگر سازمان آزادیبخش فلسطین با شروط این توافق موافقت کند اما حماس و جهاد اسلامی موافقت نکنند این دو سازمان مسئولیت امر را بر عهده خواهند داشت و در هر مقابله نظامی میان اسرائیل و حماس، آمریکا از اسرائیل برای آسیب زدن به شخص رهبران حماس و جهاد اسلامی حمایت خواهد کرد زیرا آمریکا نمی‌پذیرد که دهها نفر درباره سرنوشت میلیون‌ها نفر تصمیم‌گیری کنند.

۳-اگر اسرائیل معامله قرن را نپذیرد حمایت اقتصادی از آن متوقف خواهد شد.

این پیش‌نویس معامله قرن است و پس از یک ماه توافق مذکور به صورت رسمی منتشر خواهد شد.

پیش‌تر روزنامه لبنانی «الاخبار» جزئیاتی جدید از طرح دولت آمریکا علیه فلسطین موسوم به «معامله قرن» منتشر و فاش کرد، اردن و مصر در مقابل موافقت، رشوه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دریافت می‌کنند.

اردن در روزهای جاری با نگرانی‌های بسیاری در رابطه با طرح آمریکا برای مسأله فلسطین موسوم به «معامله قرن» روبه‌روست. طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «امان» را در چند مورد تهدید می‌کند که با اسکان دائمی آوارگان فلسطینی آغاز می‌شود و به کنار زدن قیمومیت خاندان هاشمی اردن بر مقدسات قدس ختم نخواهد شد. اسناد درز کرده از سفارت اردن نشان می‌دهد،در نشست سال گذشته وزیران خارجه کشورهای عربی در امان، عربستان پیشنهاد انحلال تشکیلات خودگردان و تشکیل «کشور» واحد اسرائیلی را داده است.

جرد کوشنر مشاور و داماد رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده؛ پس از ماه رمضان از معامله قرن رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها