نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

رسالت پاسداران تحقق دولت کریمه حضرت ولی‎عصر(عج) باید باشد

حجت‎الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: رسالت پاسداران تحقق دولت کریمه حضرت ولی‎عصر(عج) باید باشد.
کد خبر: ۳۴۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ - 07May 2019

رسالت پاسداران تحقق دولت کریمه حضرت ولی عصر(عج) باید باشدبه گزارش دفاع‎پرس از شهرکرد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرد در آئین افتتاحیه برنامه‎های ماه رمضان و گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با تبریک حلول ماه ضیافت الهی، به تشریح مختصات و ظرفیت‎های ویژه و خاص ماه ضیافت الهی پرداخت.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام اظهار داشت: برای بهره‎مندی بیشتر از فضایل ماه رمضان باید با اخلاص بیشتر حرکت کرده و از کسالت و تنبلی و وقت گذرانی پرهیز کرد؛ زیرا اعمال این ماه بیشتر از ماه های دیگر سال است.

امام جمعه شهرکرد افزود: ادعیه، اعمال، نمازها، مراقبت های بیشتر و تلاوت قرآن برای ماه رمضان سفارش شده که به منظور رسیدن انسان به کمال و بهره مندی از فیوضات ماه مهمانی پروردگار متعال است.

وی ادامه داد: آنچه بیشتر از همه انسان را به اهل بیت(ع) نزدیک می کند چشم پوشی از معاصی و گناهان است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای این ماه، نماز و دعاهای ویژه ای وارد شده که به قدر میسور باید استفاده کنیم؛ اما دعای برجسته این ماه، دعای افتتاح است که از زبان نایب خاص امام عصر(عج)، ابوجعفر محمد بن عثمان نقل شده و این دعا را بسیاری از علمای بزرگ همچون سید ابن طاوس، شیخ طوسی، مرحوم کفعمی و مجلسی نیز نقل کرده اند و شیخ عباس قمی نیز در مفاتیح آن را آورده و مرحوم مجلسی با قاطعیت این دعا (دعای افتتاح) را از ناحیه مقدسه می داند.

وی افزود: دعای افتتاح دارای 4محور اساسی است که جنبه های تکلیفی، هدایت گری و جهت دهی در آن وجود دارد و اولین محور آن حمد پروردگار متعال است و در این حمد 18 بار الحمدلله تکرار شده و بعد از هر الحمدللهی یک مجموعه بلند از معارف بیان گردیده است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به تفاوت حمد با مدح پرداخت و گفت: حمد به معنای ستایش است و مدح نیست، مدح به مفهوم تعریف و تمجید می باشد؛ اما حمد ستایش از صاحب اقتداری است که همه ویژگی ها و صفات کمال را داراست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به رحمت واسعه الهی، خاطرنشان کرد: یک نکته از فرازهای دعایی افتتاح اشاره به رحمت الهی و همچنین در کنار این رحمت وسیع، عذاب الهی دارد که این عذاب نیز از حکمت خداوند سرچشمه می گیرد.

وی گفت:  توحید، نفی شرک و دعاهای بسیار مهم که چراغ راه هستند از محورهای دیگر دعای افتتاح به شمار می روند و باید بدانیم که دعا صرف طلب حاجت نیست؛ بلکه جهت است و باید در این مسیر بکوشیم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرازی از دعای افتتاح، که پیرامون تحقق دولت کریمه حضرت ولی عصر (عج) می باشد، اظهار کرد: رسالت شما پاسداران تحقق این بخش از دعاست و باید خدا را شاکر باشید که توفیق یافته اید لباس سبز پاسداری در سایه ولایت و زعامت نایب حجت خدا را به تن کنید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تصریح کرد: من گاهی وقتها به حال شما پاسداران غبطه می خورم، شما عزیزانی که با اخلاص این لباس سبز را پوشیده و زینت به آن داده اید. شما یاوران و زمینه سازان حکومت ولی عصر(عج) هستید.

وی گفت: دعای مستمر من و شما باید این باشد" اللهم الجعلنا زین لاولیائک ولولیک"، یعنی خدایا حالا که به ما توفیق پوشیدن لباس سبز بلانده دادی، ما را زینت برای دین و مولایمان آقا امام زمان(عج) قرار بده و از انحرافات حفظ کن، مبادا عُجب و غرور ما را بگیرد و ما را از آفات حفظ بفرما.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در ادامه با روایت حدیثی از امام صادق(ع)، به اهمیت دعای مؤمن و پاداش الهی برای آن اشاره کرد و گفت: خداوند در قیامت به ازای دعاهایی از مؤمنان که در دنیا اجابت آنها را به تأخیر انداخته، چنان پاداشی می دهد، که آن مؤمن آرزو کند ای کاش هیچ دعایی از او در دنیا مستجاب نشده بود.

وی در پایان تصریح کرد: دعا آثار روحی و درونی نیز دارد و باید تلاش کنیم در ماه مبارک رمضان بیشتر دعا کنیم و با خداوند باری تعالی ارتباط بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها