معاون سیاسی امنیتی خراسان شمالی:

فتح بزرگ خرمشهر با معادلات مادی و روزمره نظامی امکان‎پذیر نبود

معاون سیاسی امنیتی خراسان شمالی آزادی خرمشهر را یک امداد غیبی خواند و گفت: با معادلات مادی و روزمره نظامی این فتح بزرگ امکان‎پذیر نبود.
کد خبر: ۳۴۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ - 07May 2019

مقاومت 45 روزه مردم خرمشهر باید به عنوان الگوی مقاومت منطقه شناخته شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، ستاد گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد فتح خرمشهر با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان و مدیران و مسئولان نظامی استان برگزار شد.

«ولی‎الله حیاتی» معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه خرمشهر از دیرباز مورد تهاجم دشمنان قرار داشت اظهار داشت: دسترسی خرمشهر به آب‎های آزاد بین‎المللی و شرایط خاصی که در منطقه دارد همواره مورد طمع دشمنان بوده و هست.

وی اظهار کرد: در هر مرحله که ایادی استکبار به خرمشهر حمله کردند، ملت ایران از خرمشهر دفاع و در برابر دشمنان مقاومت کردند.

حیاتی بیان داشت: آن چیزی که خرمشهر دوران دفاع مقدس را با دفاع های قبلی که از کیان خرمشهر انجام می شد متمایز می کند مقاومت ارزشمندانه زنان و مردان خرمشهری با دست خالی در مقابل دشمنان است؛ 45 روز مردم خرمشهر جانانه، با دستان خالی و بعضا با سلاح های خیلی ابتدایی مقاومت کردند که خرمشهر به دست دشمن نیفتد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: دشمن با وجود داشتن تمام ادوات و تجهیزات زرهی خود نتوانست تا 45 روز وارد خرمشهر شود، بیش از 36 کشور جهان در این حمله پشت صدام بودند اما به دستور امام خمینی (ره) که خرمشهر باید آزاد شود و همچنین عزم نیروهای مسلح، بسیج و مردم ما باعث شد استحکامات دشمن در هم شکسته و خرمشهر آزاد شود.

وی آزادی خرمشهر را یک امداد غیبی خواند و گفت: با معادلات مادی و روزمره نظامی این فتح بزرگ امکان پذیر نبود آن چیزی که باعث پیروزی ما شد حفاظت خداوند، عنایات حضرت امام عصر (عج)، فرماندهی امام خمینی (ره) و اتکا رزمندگان اسلام به قدرت‎های غیبی و توکل به خداوند بود.

حیاتی تصریح کرد: در سوم خرداد مقاومت 45 روزه زنان و مردان خرمشهری باید به عنوان الگوی مقاومت منطقه شناخته و ابعاد مختلف آن تبیین شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی در خصوص نقش زنان در دفاع مقدس نیز گفت: در مقاومت 45 روزه خرمشهر نقش زنان بی بدیل بود و هم تراز آقایان در آن مقاومت ایفای نقش کردند.

وی تجلیل و تکریم از سوم خرداد را تجلیل و تکریم از ارزش های انقلاب و شهدای گرانقدر خواند و تاکید کرد: برای اجرای برنامه های آیین نکوداشت سوم خرداد تمامی دستگاه ها باید پای کار بیایند، ستادها و کارگروهای ذیل ستادها تشکیل شود و برنامه های خود را اعلام کنند.

در ابتدای جلسه سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: آزاد سازی خرمشهر به یاد ماندنی ‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می کنیم.

وی فتح خرمشهر را بزرگ ترین پیروزی بزرگ ایران بر دشمن عنوان کرد و گفت: فتح خرمشهر باعث شد آمریکا و سایر قدرت های استعماری، حساب کار خود را بکنند و بدانند که تصرف ایران غیرممکن است.

امیری در ادامه به تشریح برنامه های سوم خرداد پرداخت و اعلام کرد: صبحگاه نیروهای مسلح در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین در سالروز آزادی خرمشهر، سخنرانی فرماندهان و رزمندگان عملیات بیت المقدس در صداوسیما، مساجد و مدارس سطح استان، گلباران مزار شهدا در تمام شهرستان های استان، سخنرانی مبلغین اعزامی از سوی سازمان تبلیغات در خصوص سوم خرداد و فتح خرمشهر از جمله برنامه های سوم خرداد در خراسان شمالی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی بیان داشت: «مرتضی قربانی» فرمانده لشکر پنج نصر خراسان سخنران محوری صبحگاه مشترک شهرستان بجنورد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها