درخواست کمک «بطحائی» از دادستانی و پلیس فتا درباره کلیپ‌های مدارس

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اخیرا شاهد پخش کلیپ‌های نگران‌کننده در فضای مجازی هستیم و مطمئنم نوعی دشمنی سیاسی پشت جریان انتشار کلیپ‌های ناهنجار در مدارس وجود دارد.
کد خبر: ۳۴۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ - 07May 2019

درخواست کمک «بطحائی» از دادستانی و پلیس فتا درباره کلیپ‌های مدارسبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش امروز در دومین جلسه شورای عالی اقامه نماز با تبریک حلول ماه رمضان و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجلاس نماز، اظهار داشت: برای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی، ساختار شورای عالی نماز را در آموزش‌وپرورش تشکیل و اولین جلسه آن در سال گذشته برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی در ادامه گفت: در این راستا، طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم پیگیری شد و حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در این طرح مشارکت کردند که از این تعداد؛ دو میلیون و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز و بیش از ۵۰۰ هزار نفر از همکاران فرهنگی هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: در این دنیای آشفته، مهم‌ترین کاری که در دستور دشمنان قرارگرفته است تغییر هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان است و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری این جنگ تمام‌عیاری است که برای تغییر فرهنگ ما توسط دشمن علیه ما آغاز شده است.

بطحایی تصریح کرد: دشمن و بدخواهان برای پیروزی در این جنگ از تمام ترفندها استفاده می‌کنند و اکنون سنگر تعلیم و تربیت را هدف قرار داده است لذا شاهدیم با به‌کارگیری روش‌های مختلف سعی در نگران کردن مردم را دارد، بنابراین اخیراً شاهد پخش کلیپ‌هایی نگران‌کننده در فضای مجازی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در شرایطی که کارهای بسیار ارزشمندی در آموزش‌وپرورش ازجمله در زمینه‌های قرآنی انجام‌شده و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره نمودند لذا باید قدردان اقدامات انجام‌شده پس از انقلاب باشیم . البته این به معنی مطلوب بودن شرایط نیست و باید بیش‌ازپیش در این خصوص گام برداریم.

وی ادامه داد: در شرایطی که در نظرسنجی‌ها جامعه معلمین بیشترین اعتماد ملی را در جامعه دارا هستند کلیپ‌هایی در فضای مجازی پخش می‌شود که موجب نگرانی و خدشه‌دار شدن باورهای مردم نسبت به‌نظام و تعلیم‌ و تربیت شده است.

بطحایی خاطرنشان کرد: دقیقا مشخص نیست این کلیپ‌ها مربوط به کجا است و چگونه تهیه‌شده است برای همین به کمک دادستانی محترم و همچنین پلیس فتا درباره منبع و چگونگی انتشار کلیپ‌های مذکور نیاز داریم چراکه نوع سازه‌هایی که در برخی از این کلیپ‌ها دیده می‌شود، مخصوص مدارس نیست.

تعیین سه نفر متخصص برای بررسی موضوع پخش کلیپ‌ها

وزیر آموزش و پرورش از تعیین سه نفر متخصص برای بررسی موضوع پخش کلیپ‌ها در فضای مجازی خبر داد و افزود: باید ریشه تولید این کلیپ‌ها مشخص شود تا اعتماد عمومی و باور مردم متدین نسبت به نظام تعلیم و تربیت خدشه دار نشود.

وی افزود: آنچه می‌تواند بچه‌ها را از آسیب‌های اجتماعی حفظ کند اقامه نماز، تمسک قرآنی و تمسک به عترت و اهل‌بیت علیهم‌السلام است، لذا تنها اقدامی که می‌توان دانش آموزان را از خطرات نجات دهد اقامه نماز در مدارس است.

وی از برگزاری نماز جماعت در بیش از ۶۰ درصد مدارس خبر داد و اضافه کرد: اقامه نماز در بیش از ۱۶هزار مدرسه با حضور روحانیون انجام می‌شود و تمهیداتی صورت خواهد گرفت تا فرهنگ توسعه و تقویت نماز را بیش‌ازپیش جلو ببریم.

به گزارش وزارت آموزش‌وپرورش، بطحایی در بخش دوم و پایانی این جلسه گفت: شناسایی موانع اقامه نماز و شناسایی عوامل انگیزشی در دانش آموزان برای اقامه نماز دو اقدام اساسی است که شورای عالی اقامه نماز باید در دستور کار قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق اهداف مدنظر در حوزه نماز، باید مدیر و معلمان به اقامه نماز باور داشته باشند، تصریح کرد: ضرورت دارد با بررسی وضع موجود مدارس گزارش کمی و توصیفی ارائه دهیم و در گام دوم نیز گزارش کیفی و تحلیلی ارائه دهیم تا بتوانیم تصمیمات لازمه را در این خصوص اتخاذ کنیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای تصویب موارد جدید در این جلسه ابتدا باید مصوبات جلسه قبل را عملی و گزارش آن را ارائه کرد تا نقشه عملیاتی این مسیر، به‌درستی طراحی شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها