حکم اعدام ۱۳ مصری متهم به همکاری با اخوان‌المسلمین تائید شد

دادگاه تجدیدنظر مصر روز سه‌شنبه حکم اعدام ۱۳ نفر از متهمان به «همکاری با گروه اخوان‌الملسلمین و تلاش برای انجام عملیات تروریستی» را صادر کرد.
کد خبر: ۳۴۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ - 07May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دادگاه تجدیدنظر مصر روز سه‌شنبه حکمی را که دادگاه جنایی این کشور در سال ۲۰۱۷ در خصوص اعدام ۱۳ نفر صادر کرده بود، تائید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مصری الیوم، دادگاه مزبور حکم ۱۳ نفر از متهمان به «همکاری با گروه اخوان‌المسلمین و انجام عملیات تروریستی» را تائید کرد.

منابع قضایی مصر اظهار داشتند که دادگاه تجدید نظر همچنین حکم حبس ابد ۱۷ متهم، حبس ۱۵ ساله علیه دومتهم و پنج ساله حبس برای هفت متهم دیگر صادر کرد.

دستگاه قضایی مصر تاکید کرد که «۴۶ عملیات تروریستی علیه تاسیسات دولتی و مراکز پلیس صورت گرفت که در پی آن ده‌ها نفر از نیرو‌های امنیتی کشته و زخمی شدند».

از زمان برکناری محمد مرسی اولین رئیس جمهور منتخب مصر از طریق کودتای نظامی به رهبری ژنرال عبدالفتاح السیسی در ژوئیه ۲۰۱۳، اعتراضات و ناآرامی‌ها در این کشور آغاز شده است.

تاکنون هزاران نفر از مخالفین کودتا که اغلب عضو جماعت اخوان المسلمین هستند، بازداشت و صد‌ها تن از آن‌ها در پرونده‌های مختلف به اعدام یا حبس محکوم شده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار