از سوی انتشارات طلایی؛

فرهنگ‌نامه «تاریخ ایران» با یک هزار تصویر منتشر شد

فرهنگ‌نامه «تاریخ ایران» با یک هزار تصویر از سوی انتشارات طلایی منتشر شد.
کد خبر: ۳۴۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ - 08May 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فرهنگ‌نامه «تاریخ ایران» در 328 صفحه و در قطع رحلی به صورت چهار رنگ از سوی انتشارات طلایی تولید و منتشر شد.

فرهنگ‌نامه «تاریخ ایران» شامل تاریخچه و شرح رویدادهای مهم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران از کهن‌ترین ایام تا امروز است که برای نوشتن هر کدام از دوره‌های تاریخی آن، از کارشناسان و پژوهشگران همان دوره استفاده شده است. ضمن اینکه علاوه بر منابع قدیمی به منابع جدید و به روز که مبتنی بر تازه‌ترین یافته‌های تاریخی و باستان‌شناسی هستند، مراجعه شده است. سعی ما در این کتاب، ارائه تصویری هرچند موجز از تاریخ ایران، با تاکید بر ابعاد فرهنگی، هنری و انسانی بوده است.

متنی مستند، موثق و جذاب؛ ساختاری امروزی مبتنی بر گزیده‌گویی، استفاده از بندهای کوتاه، عناوین جذاب و ذکر رویدادهای مهم هر دوره؛ طراحی گرافیک و فضای تصویری زیبا با استفاده از تصاویر و نقاشی‌های رنگی مستند و مبتنی بر اسناد تاریخی؛ ضبط اسامی اشخاص و مکان‌ها با تکیه بر منابع دست اول و براساس املای مشهور؛ زندگی‌نامه‌های کوتاه مصور از شخصیت‌های مهم و موثر تاریخی و خط سیر زمانی تاریخ ایران از کهن‌ترین ایام تا زمان حال از ویژگی‌های این فرهنگ‌نامه است.

فرهنگ‌نامه «تاریخ ایران» با یک هزار تصویر منتشر شد

این کتاب از ابتدای شکل‌گیری ایران و زمان جداسازی قاره‌ها را در برمی‌گیرد. بحث دیرینه‌شناسی ایران به زبان ساده در این اثر برای مخاطب عام ارائه شده تا همگان از آن استفاده کنند. معماری اطلاعات این فرهنگ‌نامه خیلی جدید و بسیاری از مفاهیم به وسیله تصاویر نمایش داده شده است و در بخش پایانی کتاب، ایران در یک نگاه به طور فشرده نمایش داده شده است.

فرهنگ‌نامه «تاریخ ایران» بیشتر به روند کلی تاریخ ایران پرداخته و وارد جزئیات نشده و لذا نگاه این فرهنگ‌نامه نگاه تمدنی است یعنی به اتفاقات فرهنگی و تمدنی پرداخته و از این باب می‌توان این اثر را یک فرهنگ‌نامه متفاوت دانست.

نزدیک به یک هزار تصویر در این کتاب تصویرسازی شده که جذابیتی ایجاد کرده تا از دانش‌آموز دوره راهنمایی و خانواده‌ها تا سطوح عالیه بتوانند از آن استفاده کنند. پاراگراف‌هایی به صورت کوتاه برای توضیح هر دوره تاریخی ارائه شده؛ همچنین نقشه‌های خیلی گویا و جداول به صورت چکیده در این کتاب آمده تا از نظر محتوا این فرهنگ‌نامه یک کار غنی و از نظر زیبایی نیز یک اتفاق جدید باشد.

فرهنگ‌نامه «تاریخ ایران» با یک هزار تصویر منتشر شد

تولید فرهنگ‌نامه «تاریخ ایران» حاصل شش سال فعالیت 19 نویسنده، 35 عکاس و نقاش، دو ویراستار ادبی و علمی و یک مشاور بوده است. منابع مورد استفاده این اثر از منابع دسته اول بوده درحالی که اساتیدی که در این مجموعه فعالیت داشته‌اند از اساتید به روز عرصه تاریخ هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها