مسیح کردستان-۲/ سرلشکر ایزدی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فرماندهی مبتکرانه «شهید بروجردی» آرامش را در غرب برقرار کرد

سرلشکر ایزدی گفت: شهید بروجردی با همکاری با مردم مناطق غرب کشور «سازمان پیشمرگان کرد مسلمان» را تاسیس و به بدین‌ترتیب نقش مهمی را در راستای برقراری امنیت در غرب کشور ایفا کرد.
کد خبر: ۳۴۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۲ - 12May 2019

شهید بروجردیسردار سرلشکر پاسدار «مصطفی ایزدی» از همرزمان سردار شهید «محمد بروجردی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص ابعاد شخصیتی این شهید اظهار داشت: سردار سرلشکر پاسدار شهید محمد بروجردی شخصیت والایی بود که با شناخت صحیح اسلام ناب در پرتو روحانیت گام‌های مؤثری را در مسیر حق علیه باطل برداشت.

وی افزود: شهید بروجردی در خانواده‌ای مستضعف زندگی کرد و در پرتو عنایات الهی با بصیرت و روشن‌بینی در سخت‌ترین شرایط راه خود را در مسیر جهاد و معنویت پیدا کرد؛ او عاشق امام (ره) و راهش بود و در همین راستا نیز قبل از انقلاب اسلامی به مبارزه علیه رژیم پرداخت در این راه نیز توسط عوامل ساواک دستگیر شد.

مبتنی بر فتوای علمای اسلام با رژیم پهلوی مبارزه می‌کرد

سرلشکر ایزدی گفت: ایشان در ادامه راه مبارزاتی‌اش با رژیم گذشته، گروه‌هایی را سازماندهی کرد و شیوه مقابله‌اش با عوامل نظام سلطه مبتنی بر فتوای علمای اسلام بود. این شهید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت حفاظت از امام (ره) را از مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا (س) را برعهده داشتند.

جایگاه‌های دنیایی برای او موضوعیت نداشت

وی تصریح کرد: شهید بروجردی از بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در سپاه نیز منشأ خدمات ارزشمندی بود. این شهید بزرگوار زندگی‌اش را وقف هدفش کرده بود و در هر جایی که احساس نیاز می‌شد، حضور می‌یافت و مجاهدت می‌کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهید بروجردی رزمنده ای مخلص بود که اخلاصش او را از دیگران متمایز می‌کرد، گفت: مسئولیت و جایگاه‌های دنیایی به هیچ وجه برای ایشان موضوعیت نداشت؛ او شیفته خدمت در راه خدا بود؛ لذا هر کاری را که می خواست انجام بدهد، می‌گفت این کار را به اذن الله انجام می‌دهم.

فرماندهی مبتکرانه شهید بروجردی باعث برقراری آرامش در غرب کشور شد

وی گفت: شهید بروجردی در دوران دفاع مقدس به عنوان فرمانده در جبهه غرب تلاش‌های بسیار زیادی انجام داد و عملیات‌های بزرگی را در سپاه کردستان سازماندهی کرد؛ خدمات و فرماندهی مبتکرانه ایشان سبب آرام‌سازی مناطق غربی کشور شد.

مؤسس قرارگاه حمزه سیدالشهدا بود

سرلشکر ایزدی خاطرنشان کرد: ایشان با ایده گرفتن از آموزه‌های حضرت امام (ره) با دشمنان مبارزه و جهاد کرد و هنگامی که وضعیت کردستان رو به آرامی رفت، عازم منطقه آذربایجان شد. وی در آن‌جا قرارگاه حمزه سیدالشهدا را تأسیس و به عنوان فرمانده اصلی و محوری انجام وظیفه کرد.

وی ادامه داد: شهید بروجردی در مسیر فرماندهی، عملیات‌های بزرگی را سازماندهی کرد؛ از جمله آزادسازی محور پیرانشهر به سردشت که این منطقه در واقع جزء مناطق مرکزی و اصلی ضد انقلاب بود، به طوری که از آن سوی مرزها نیز دشمنان به معارضان کمک می‌کردند و در این شرایط سخت بود که شهید بروجردی با ابتکار، خلاقیت، شجاعت و توکل توانست این جاده را آزاد و منطقه را از لوث وجود دشمنان پاکسازی کند.

شهید بروجردی «سازمان پیشمرگان کرد مسلمان» را سازماندهی کرد

سرلشکر ایزدی اضافه کرد: ایشان در عملیات‌های غرب کشور می‌دانست که صرفاً کار نظامی صرف جواب نمی‌دهد؛ لذا به مردم منطقه اعتماد، نیروهای مردمی را سازماندهی و نخبگان را شناسایی و بسیج کرد. همچنین به ترکیب مقدس سپاهی-ارتشی اعتقاد داشت و همه نیروها را بر این اساس سازماندهی کرد.

وی افزود: شهید بروجردی با همکاری مردم مناطق غرب کشور «سازمان پیشمرگان کرد مسلمان» را تأسیس و نقش مهمی را در راستای برقراری امنیت در غرب کشور ایفا کرد. ایشان در عملیات‌های منظم نیز در کنار فرماندهان شهیدی چون پیچک، حاج بابا و وزوایی بود و به مدیریت صحنه نبرد می‌پرداخت.

از شهادت خود خبر داشت

سرلشکر ایزدی خاطرنشان کرد: ایشان در مسیری که خداوند سبحان برایشان مقدر کرده بود، مجاهدانه گام برداشت و حتی اگر در جنوب، عملیاتی بود در آن حضور می‌یافت و در نهایت نیز مزد زحماتش را با شهادت گرفت.

وی با بیان اینکه شهید بروجری از شهادت خود خبر داشت، گفت: این شهید والامقام یک روز قبل از شهادتش به من گفت اگر من شهید شدم، شما صبر کنید. فردای آن روز ما با پیکر مطهر، معطر و ملکوتی ایشان مواجه شدیم که چشم‌های زیبایش به آسمان دوخته شده بود. امید که بتوانیم راه این سردار اسلام را ادامه دهیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار