مسیح کردستان-۱/ ذوالنور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کردستان با بصیرت «شهید بروجردی» پاره تن ایران ماند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اگر می‌بینیم منطقه کردستان در جریان غائله کردستان پاره تن کشورمان باقی ماند، به دلیل بصیرت و ایستادگی شهید بروجردی و همرزمانش بود که اجازه ندادند، اقدامات ضدانقلاب‌ها و تجزیه‌طلب‌ها در این منطقه به نتیجه برسد.
کد خبر: ۳۴۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ - 11May 2019

کردستان با بصیرت «شهید بروجردی» پاره تن ایران ماندحجت‌الاسلام ‎والمسلمین مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد شهادت «محمد بروجردی» و نقش این شهید والامقام در پاکسازی کردستان از گروهک‌های ضد انقلاب اظهار داشت: شهید بروجردی شخصیت برجسته و منحصر به‌فردی داشت. برخورد برادرانه با مردم مستضعف کردستان و پاکسازی این منطقه از لوث ضدانقلاب‌ها ایشان را به مسیح کردستان معروف کرد.

وی ادامه داد: یکی از زیباترین جملاتی که بنده از این شهید بزرگوار برای توجیه فرماندهان در خصوص چگونه عمل کردن در کردستان شنیدم، این بود که ایشان گفتند: «حساب مردم کردستان را از ضد انقلابیون جدا کنید».

همرزم شهید بروجردی افزود: شهید بروجردی وفاداری مردم کردستان به نظام و انقلاب اسلامی را درک کرده بود و به این مهم نیز اعتقاد داشت و مردم کردستان هم برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی از آنچه که در توان داشتند، دریغ نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام ذوالنور گفت: از اولین لحظات اشغال کردستان و تا زمان پاکسازی آن مناطق از لوث ضدانقلاب‌ها، مردم کردستان با نیروهای مسلح همکاری عمیقی داشتند و در مقابل ضد انقلاب‌ها ایستادند؛ اما بی‌درایتی دولت موقت باعث ایجاد وحشت در دل مردم کردستان شد؛ چراکه دولت موقت براین باور بود تا زمانی‌‌که می‌توان با ضد انقلابیون مذاکره کرد، چرا درگیر شویم و مقاومت کنیم.

وی با بیان این‎که نیروهای مسلح حاضر به مذاکره با ضد انقلاب‌ها نبودند، تصریح کرد: هیاتی تحت عنوان هیات «حسن نیت» به ریاست داریوش فروهر که هم سنی‎مذهب و کردمسلک بود، تشکیل شد. هدف عمده این هیات متقاعد کردن نیروهای مسلح برای مذاکره با گروهک ضد انقلاب بود. این هیات بر این باور بودند که تا زمانی که نیروهای مسلح و مردم در کردستان حضور دارند، نمی‌توان با این گروهک مذاکره کرد و باید کردستان تخلیه شود.

ذوالنور با توجه به این نکته که پس از خروج نیروهای مسلح، گروهک ضد انقلاب وارد کردستان و منجر به شهادت جمع کثیری از مردمی که برای دفاع از خاکشان جهاد کرده بودند، شد، گفت: وقتی که اعضای این گروهک وارد شهرهای کردستان شدند، مردم انقلابی که برای دفاع از کشور جهاد می‌کردند را در میادین اصلی کردستان اعدام کردند و دستور دادند که پیکر این افراد روی زمین بماند تا مردم وحشت کرده و با جمهوری اسلامی همکاری نکنند.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شهید بروجردی در ایجاد وحدت میان مردم کردستان و پاکسازی این استان از ضد انقلاب‌ها گفت:‌ شهید بروجردی در دشمن‌شناسی لحظه‌ای لغزش نداشت؛ دشمن را به خوبی می‌شناخت و به تصمیم‎های اشتباه دولت موقت را تمکین نمی‌کرد. شهیدان بروجردی، صیادشیرازی، متوسلیان و همت نقش بسیار مهمی در خلاصی کردستان از اشرار و جریانات ضدانقلابی داشتند. امروز اگر می‌بینیم که کردستان پاره تن جمهوری اسلامی است و اقدامات ضدانقلاب‌ها و تجزیه‌طلب‌هایی که سر در توبره دشمن داشتند مانند کومله، دموکرات، سازمان خبات و حزب رزگاری در کردستان نتوانستند به نتایج مطلوبشان دست پیدا کنند، مرهون بصیرت و ایستادگی شهید بروجردی است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار