نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت:

۵ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته‌ایم

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‎که همسان‎سازی حقوق بازنشستگان را در سال جاری اجرا می‌کنیم، گفت: دولت حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای این منظور کنار گذاشته است.
کد خبر: ۳۴۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ - 08May 2019

۵ هزار میلیارد برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته‌ایمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان، اظهار داشت: از فروردین ماه آن بخشی از افزایش حقوق‌ها که به صورت ثابت یعنی ۴۰۰ هزار تومان بود، به همه دستگاه‌ها ابلاغ کردیم و منابع آن را هم به خزانه تخصیص دادیم و خوشبختانه اجرا هم شد.

وی ادامه داد: البته چند دستگاه در این زمینه تعلل داشتند که بخشنامه ویژه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه به همه آن دستگاه‌ها ابلاغ شد که این حقوق را به کارکنان بپردازند و تا جایی که بنده خبر دارم این اتفاق افتاد.

نوبخت با بیان این‎که افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان بیش از ۴۰۰ هزار تومان است و به همین جهت به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد تا آن‌ها بتوانند احکام کارگزینی‌شان را داشته باشند، اظهار داشت: ما این ماه کل آن افزایشی را که مرتبط با حقوق بازنشستگان و شاغلان دولت است به خزانه خواهیم داد، منتها مشروط به این است که دستگاه‌ها بتوانند دقیقاً میزان این افزایش را با توجه به اینکه ضرایب مختلفی برای گروه‌های حقوقی مختلف وجود دارد، طی احکامی به انجام برسانند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: همه رقم مربوط به افزایش حقوق کارکنان دولت اعم از شاغلان و بازنشستگان این ماه به خزانه پرداخت می‌شود اما دستگاه‌ها هم باید تلاش بیشتری کنند.

نوبخت با بیان این‎که ما اقدام دیگری برای بازنشستگان انجام دادیم، گفت: مصوبه‌ای از مجلس دریافت کردیم تا بتوانیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را هم برای امسال انجام دهیم که همه ضرایب این همسان‌سازی را تهیه کرده و آن را اجرایی خواهیم کرد.

نوبخت تاکید کرد: اقدامی دیگر برای بازنشستگان این است که همسان‎سازی را برای آنان در سال جاری انجام دهیم و امیدواریم با انجام این اقدام که دولت برایش حدود ۵ هزار میلیارد تومان کنار گذاشته است از این ماه اجرایی شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار