مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین خبر داد؛

رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در ایام سوم خرداد

امیر «بهنام پیری» گفت: در ایام سوم خرداد سال جاری از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی می‌شود که شامل ۵ عنوان کتاب مکتوب و بقیه به‌صورت کتاب صوتی است.
کد خبر: ۳۴۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ - 08May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، امیر «بهنام پیری» در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس و بزرگداشت حماسه سوم خرداد که ظهر امروز (چهارشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شورای هماهنگی دفاع مقدس در استان فعال بوده و بر اساس دستور مقام معظم رهبری جلسات این شورا هر ۲ ماه یک‌بار در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: عمده اقدامات بنیاد حفظ آثار، انجام کارهای فرهنگی برای مقابله با هجمه وسیعی است که استکبار راه انداخته و حیطه کاری گسترده‌ای دارد اما زیاد بیان نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به گرامیداشت سوم خرداد اضافه کرد: عملیات بیت‌المقدس پس از ‌ ۵۷۸ روز اشغال توسط نیروهای بعثی عراق با ۱۳۰ هزار رزمنده با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد و سه هفته طول کشید.

پیری ادامه داد: در این عملیات ۱۹ هزار عراقی به اسارت ایران درآمدند و این عملیات مبنایی شد برای سلسله عملیات‌هایی که بعد از آن رخ داد و رزمندگان در آن پیروز شدند.

وی عنوان کرد: به مناسبت سوم خرداد و به‌پاس رشادت‌های رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر برنامه‌هایی تدارک دیده می‌شود و برای سال جاری نیز برنامه‌هایی برای گرامیداشت این روز در دستور کار داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: محوریت برنامه‌های سوم خرداد سال جاری همسویی با شعار محوری سال که از سوی رهبری اعلام شده است و توجه به بعد معنوی و فرهنگی مقاومت و جهاد، ایجاد روحیه مقابله با تهدیدات دشمن و توجه به استفاده از ظرفیت گسترده فضای مجازی از دیگر موضوعات مورد توجه در برنامه‌های این ایام به شمار می‌رود.

پیری گفت: امسال ایام شب‌های قدر با روز سوم خرداد با هم تقارن دارد که انتظار می‌رود در فضاسازی‌ها، برنامه‌های شب قدر و سوم خرداد با هم در نظر گرفته شود.

رونمایی از ۱۰ کتاب دفاع مقدس در ایام سوم خرداد

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت سوم خرداد در سال جاری بیان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، سخنرانی فرماندهان نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، برگزاری نشست‌های تخصصی برای اصحاب رسانه و عطرافشانی گلزار شهدا از جمله برنامه‌های سوم خرداد در سال جاری به شمار می‌رود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین افزود: همچنین در ایام سوم خرداد سال جاری از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی می‌شود که شامل ۵ عنوان کتاب مکتوب و بقیه به‌صورت کتاب صوتی است.

پیری تأکید کرد: این نکته باید مدنظر قرار گیرد که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بعد فرهنگی و حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کند و بعد کاری آن، اقدامات مربوط به شهدای گمنام است.

وی افزود: در ۹ نقطه از استان قزوین المان شهدای گمنام ساخته و یا تکمیل نشده که از آن جمله می‌توان به آوج، دانسفهان، شریفیه، معلم کلایه، خوزنین و آمادگاه ارتش و هوانیروز اشاره کرد و ۶ ماه زمان برای احداث و تکمیل این یادمان‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اضافه کرد: مرکز فرهنگی ۲۲ استان کشور به بهره‌برداری رسیده است اما در استان قزوین در این زمینه کوتاهی‌هایی شده است.

پیری خاطرنشان کرد: تا چند روز آینده یک میلیارد تومان توسط شورای شهر برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در این کار از سایر استان‌ها عقب ماندیم انتظار می‌رود مسؤولان استان مساعدت بیشتری برای تکمیل و بهره‌برداری این مرکز داشته باشند.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها