خانلری: اروپا نباید در خصوص مسائل بانکی در قبال ایران دنباله‌رو آمریکا باشد

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعلیق بخشی از تعهدات برجامی ایران اقدامی مقتدرانه و برای شروع خوب بود، گفت:‌ اروپا باید بداند که نباید در خصوص مسائل بانکی در قبال ایران دنباله‌رو آمریکا باشد.
کد خبر: ۳۴۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ - 08May 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، کارن خانلری نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فرصت دو ماهه ایران به اتحادیه اروپا برای اجرای تعهدات برجامی‌شان اظهار داشت: این تصمیم شورای عالی امنیت ملی تصمیم بجایی بود و ما براساس این تصمیم به بخشی از تعهدات برجامی مان عمل نخواهیم کرد. د.

وی افزود: هیچ دلیلی ندارد وقتی بزرگترین و قدرت ۱+۵ از انجام تعهداتش سرباز می‌زند ما بخواهیم تعهدات‌مان را عمل کنیم و این را حق خودمان می‌دانیم، دست به اقدام متقابل بزنیم.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همین موضوع که آقای رئیس‌جمهور گفت که ما فروش اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین را متوقف می‌کنیم، برای شروع، اقدام خوب و مناسبی بود.

خانلری با بیان اینکه این حرکت، حرکت مقتدرانه‌ای بود، خاطرنشان کرد: مناسب‌تر این است که در کنار این اقدام، مصوبه چند روز قبل مجلس در خصوص اقدام متقابل و قرار دادن تعدادی از نیرو‌های نظامی آمریکایی در لیست تروریستی نیز اجرا شود.

وی در پایان گفت: اروپایی‌ها برای اینکه حسن نیت خودشان را در اجرای تعهدات برجامی‌شان نشان بدهند، نباید در مسائل ارزی و بانکی دنباله‌رو آمریکا باشند و باید این امور را برای ایران تسهیل کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار