شهادت قریب به 15هزار نفر در رمضان‌های دفاع مقدس

مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شهادت بیش از 14 هزار و 700 نفر از شهدای دوران دفاع مقدس در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: جای رشک و غبطه دارد که این شهدای ما با زبان روزه و در حال نماز به لقاءالله پیوستند.
کد خبر: ۳۴۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ - 08May 2019

شهادت قریب ۱۵هزار نفر در رمضان‌های دفاع مقدسبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محبوب شهبازی» دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شهادت بیش از 14 هزار و 700 نفر از شهدای دوران دفاع مقدس در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: جای رشک و غبطه دارد که این شهدای ما با زبان روزه و در حال نماز به لقاءالله پیوستند.

محبوب شهبازی با یادآوری توجه شهدا و ایثارگران به ماه مبارک رمضان تصریح کرد: بررسی وصیت‌نامه شهدا نشان می‌دهد در این متون بر «روزه‌داری»، «تأکید به قرائت قرآن»، «دعا برای رزمندگان اسلام»، «آرزوی شهادت و پیروزی در ماه مبارک رمضان» و «استجابت دعا در ماه رمضان» به‌صورت ویژه تأکید شده است.

وی در خصوص آداب روزه‌داری بین ایثارگران و رزمندگان در جبهه‌ها، افزود: ماه مبارک رمضان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جلوه‌های زیبای ایثار و مقاومت را به‌نمایش گذاشت. شهادت زیباست و به‌ ویژه اگر در شرایط خاصی اتفاق افتد زیباتر و دلنشین‌تر می‌شود. تصور کنید برخی از شهدای ما با زبان روزه و در حال نماز به لقاءالله پیوستند و چه سعادتی است که انسان‌ها این‌گونه به دیدار حق تعالی بشتابند.

مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس بنیاد با اشاره به برخی از شهدای شاخص ماه مبارک رمضان، گفت: شهید «حجت‌الاسلام سید علی اندرزگو»، شهید «حجت‌الاسلام عباس شیرازی»، شهید «سرلشگر عباس دوران»، شهید «حسین شهرام‌فر»، شهید «محمد نوژه» و شهید «سید علی لواسانی» در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند و البته شهید سید علی اندرزگو «نخستین شهید روزه‌دار نهضت امام(ره)» است که در روز دوم شهریور سال 1357، مصادف با نوزدهم ماه رمضان مورد اصابت ده‌ها گلوله ساواک قرار گرفت و به فوز عظیم شهادت نائل آمد.

شهبازی با بیان اینکه 219 روحانی شهید در ماه مبارک رمضان در دوران دفاع مقدس شهید شدند، افزود: پنج هزار و 196 شهید در وصیتنامه خود به کلیدواژگان مرتبط با «روزه» و «روزه‌داری» اشاره کرده و یا توصیه‌هایی در این باره داشته‌اند ضمن اینکه عملیات رمضان، در تیر ماه 1361 مصادف با 21 رمضان مقارن با شهادت مولای متقیان علی (ع) آغاز شد و تعدادی از شهدای روزه‌دار در این عملیات به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار