دریادار خانزادی:

باید زنجیره تجارت دریا را توسعه دهیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برخورداری جمهوری اسلامی ایران از مرز‌های دریایی، گفت: باید مرز‌های خود را به مرز‌های جهانی تبدیل کنیم و بتوانیم زنجیره تجارت دریا را رشد و توسعه دهیم.
کد خبر: ۳۴۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ - 08May 2019

باید زنجیره تجارت دریا را توسعه دهیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در جریان بازدید از دانشگاه علم و صنعت، طی سخنانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه مراحل مهمی را پشت سر گذاشت و بیانیه گام دوم انقلاب آغاز حرکت تمدنی و تمدن‌‌ساز است که مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید داشتند که به جوانان و نسل انقلاب باید توجه شود و این ظرفیت بزرگی در کشور است.

وی با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران یک کشور دریایی است» افزود: در طول تاریخ آنگونه که باید از این امکان و ظرفیت بهره‌مند می شدیم، نشدیم اما هم اکنون صحبت از یک کشور تمدن ساز دریایی است.

امیرخانزادی با بیان اینکه بسیاری از کشور‌ها در خشکی محصور هستند، اما ایران بدون واسطه با دریا در ارتباط است؛گفت: در این راستا باید مرز‌های خود را به مرز‌های جهانی تبدیل کنیم و بتوانیم زنجیره تجارت دریا را رشد و توسعه دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با بیان اینکه «پیچیده‌ترین‌ سطح فناوری‌ها در سطح دنیا در دریا استفاده می‌شود» خاطرنشان کرد: نیروی دریایی یک نیروی تجهیزات محور است و بالاترین سطح فناوری را دارد؛ بنابراین تجربه کارکنان دریایی تجربه بالایی است.

وی افزود: در بخش دریایی یک گنجینه‌ای از نیروی انسانی داریم و امروزه نیروی دریایی به ارتباط با دانشگاه به شدت نیاز دارد.

بر اساس این گزارش در جریان این بازدید، یک تفاهم نامه علمی - آموزشی با محوریت دانشکده خودرو به منظور همکاری دانشگاه علم و صنعت و نیروی دریایی ارتش منعقد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها