سردار حسنی سعدی:

206 رزمنده کرمانی در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: در عملیات بیت المقدس شش هزار شهید تقدیم اسلام شد که از این تعداد 206 شهید مانند شهیدان ایرانمنش، عرب نژاد و فولادی که در این عملیات نقش به سزایی داشتند، اهل کرمان بودند.
کد خبر: ۳۴۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ - 08May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار «محمدرضا حسنی سعدی» در آیین «حماسه زینبی 5» تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت که  امروز در مدرسه دخترانه آیت الله کاشانی برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ایام آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در تاریخ 10 اردیبهشت 1361 عملیاتی برای آزاد سازی خرمشهر تحت عنوان بیت‌المقدس با رمز یا علی ابن ابی طالب آغاز شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: رزمندگان کرمانی قبل از اعزام به عملیات نماز جماعت را به امامت آیت الله حقیقی اقامه کردند و آیت الله حقیقی پس از رفتن رزمندگان، صورت بر خاک پای رزمندگان می گذاشت و از خداوند برای موفقیت آنها طلب نصرت می کرد.

وی با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس شش هزار شهید تقدیم اسلام شد که از این تعداد 206 شهید همچون شهید حمید ایرانمنش، شهید حمید عرب‌نژاد و شهید ناصر فولادی که در این عملیات نقش به سزایی داشتند اهل کرمان بودند، افزود: خرمشهر حدود 21 ماه در اختیار دشمن بود و هیچ کس باور نمی کرد که ما بتوانیم خرمشهر را پس بگیریم و ملت ایران پس از شنیدن خبر آزادی خرمشهر جشن گرفته و نقل و شیرینی پخش می کردند.

حسنی سعدی در ادامه به بیان خاطراتی از آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: ابراهیم نجفی اهل استان هرمزگان شهرستان میناب، از طریق لشکر 41 ثارالله به جبهه اعزام شد و ما با هم دوست بودیم و هنگامی که من در عملیات بیت المقدس زخمی و پس از آن اسیر شدم، ابراهیم کنار من بود.

وی افزود: عراقی ها به ابراهیم نجفی گقتند دستهایت را بالا بگیر و اسلحه ات را بینداز، ولی او حاضر نشد که این کار را انجام دهد و بلافاصله کلوخ ها را جمع کرد و به طرف بعثی ها پرتاب کرد که عراقی ها او را به رگبار بسته و شهید کردند و هنگامی که جلوی چشمان من بر زمین افتاد، پشت پیراهنش عبارت "مسافر کربلا" نوشته شده بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ابراز داشت: صدام هنگامی که شنید خرمشهر سقوط کرده، به سوی فرماندهان لشکرش آب دهان پرتاب کرده و فحش و ناسزا گفته بود که یکی از فرماندهان لشکر عراق به صدام گفته بود ما نمی توانستیم بمب شیمیایی استفاده کنیم، زیرا نزدیک نیروهای خودمان بودند و نیروهای خودمان را از دست می دادیم، اما صدام گفته بود به درک و کفشش را به طرف فرمانده ارتش پرتاب کرده بود.

حسنی سعدی تصریح کرد: خانواده های شهدا مانند صاحبخانه‌هایی هستند که بی هیچ منتی ما را به عنوان مستاجر قبول کرده‌اند و برگزاری این گونه مراسم ها کمترین تقدیر و تشکر از خانواده های شهدا است و در حقیقت این خانواده ها برای مردم ایران بسیار عزیز هستند.

در ادامه این مراسم مادر شهید مدافع حرم « غلامرضا لنگری زاده» با بیان اینکه من فرزندم را هدیه ای به امام رضا (ع) می دانم و او را تقدیم حضرت زینب (س) کردم، افزود: غلامرضا چند روز قبل از اعزام به سوریه برای گرفتن رضایت پیش من آمد و من گفتم تو مگر مرا دوست نداری؟ و او در پاسخ گفت: مادر تو را دوست دارم، ولی حضرت زینب(س) را بیشتر دوست دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار