صادقی در نطق میان دستور:

ملت پرداخت قطره چکانی مطالبات ناجوانمردانه بلوکه شده در مذاکرات هسته ای امیتاز تلقی نمی کنند

نماینده مردم شیراز در خانه ملت گفت: مردم تعلیق کوتاه مدت تحریم ها و پرداخت قطره چکانه مطالبات و اموال کشور که ناجوانمردانه بلوکه شده است را امتیاز تلقی نمی کنند و مذاکره برد-برد را زمانی جشن می گیرند که شاهد انحصار و محدودیت در عرصه پیشرفت علمی و هسته ای نباشند.
کد خبر: ۳۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ - 24November 2014

ملت پرداخت قطره چکانی مطالبات ناجوانمردانه بلوکه شده در مذاکرات هسته ای امیتاز تلقی نمی کنند

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، ضرغام صادقی در نطق میان دستور ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: بسیجیان سوختند تا ایران اسلامی ساخته شود، آنهایی که ترک خانواده کردند تا ترکی بر آبرو و حیثیت این مردم و نظام برداشته نشود و آنها کسانی هستند که که از جان و مال خود گذشتند تا همانند خوارج نباشند و خارجی ها را اخراج کنند؛ همان ها که درس، مشق و تکلیف را از مرحله تئوری به عمل یعنی شهادت، جانبازی و آزادی ارتقا دادند.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت اظهار داشت: مشارکت پایین مردم آمریکا در انتخابات اخیرشان خط بطلانی بود بر داعیه دولتمردان آمریکایی مبنی بر مهد دموکراسی در آن کشور و این همان نگاهی است که امروز در مذاکرات هسته ای فضای یک بام و دو هوا را تداعی می کند.

عضو هِأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مذاکرات هسته ای معجزه نمی کند، بیان کرد: بلوغ فکری با مردم محوری، دانش محوری و خودباوری داخلی به اصلاح نظام و سیاست های ضد تولید اولویت ما بوده و تأسی از رهبر معظم انقلاب در باب حمایت از تیم مذاکره کننده ایرانی رسالت ماست و البته عدم عدول از خطوط قرمز تعیین شده از سوی معظم له، حداقل انتظار از مردان عرصه دیپلماسی است.

صادقی همچنین با اشاره به این مطلب که کرامت، مصلحت و منافع ملت با آبروی مذاکره کنندگان ایرانی عجین شده است، اذعان کرد: چنان چه عدم موفقیتی در ادامه مذاکرات رخ دهد، عامل اصلی آن زیاده خواهی آمریکا و متحدان اروپایی اوست و این همان پیش بینی است که از خوی استکباری و رفتار خصمانه آنها به وسیله رهبران و بزرگان ما شرح آن آمده بود.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت در ادامه با اشاره به انتظار مردم شریف ایران اسلامی از تیم مذاکره کننده، گفت: نخست رفع کامل تحریم ها و دوم حفظ حق هسته ای و پیشرفت های علمی مرتبط با آن در حوزه های پزشکی، کشاورزی، برق، انرژی و سایر مصارف مرتبط، از خواسته مردم کشور است.

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که مردم تعلیق کوتاه مدت تحریم ها و پرداخت قطره چکانه مطالبات و اموال کشور که ناجوانمردانه بلوکه شده است را امتیاز تلقی نمی کنند، اذعان داشت: ملت مذاکره برد-برد را زمانی جشن می گیرند که شاهد انحصار و محدودیت در عرصه پیشرفت علمی و هسته ای نباشند و فشار تحریم های ظالمانه، اقتصاد و معیشت آنها را تحت الشعاع قرار ندهد.

صادقی در خاتمه گفت: مردم قضاوت خواهند کرد و تاریخ خواهد نوشت که چه کسی پیروز میدان و چه چیزی عامل پیروزی بود این در حالی است که اگر مجلس برنده شدن را حس کند همکاری و همراهی خود را هنگام تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی به اثبات خواهد رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار