کره شمالی: پرتاب‌های موشکی تمرین دفاع از کشور است

وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد، پرتاب‌های موشکی اخیر در قالب رزمایش دفاع از کشور بوده و به تشدید وضعیت در منطقه منجر نشده است.
کد خبر: ۳۴۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳ - 08May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کره شمالی چهارشنبه اظهار داشت که پرتاب‌های موشکی اخیر بخشی از تمرین نظامی «منظم» و «دفاع از خود» است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» کره شمالی روز شنبه چند موشک برد کوتاه را از سواحل شرقی خود پرتاب کرد و سپس اعلام کرد که این موشک جدید از نوع جنگ افزار‌های هدایت شده تاکتیکی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی امروز در توضیح در این زمینه اظهار داشت: «عملیات اخیر توسط ارتش ما موردی فراتر از یک آموزش نظامی منظم نیست، هیچ شخصی را هدف قرار نداده و منجر به تشدید وضعیت در منطقه نشده است.»

دیپلمات کره‌ای همچنین گفت که این رزمایش به وضوح متفاوت از عملیات جنگی است که بعضی کشور‌ها علیه سایر کشور‌های مستقل انجام می‌دهند.

این خبرگزاری بامداد روز شنبه گذشته از شلیک یک فروند موشک کوتاه‌برد توسط کره شمالی خبر داد، اما دقایقی بعد برخی منابع خبری به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی گزارش دادند که کره شمالی مجددا چند فروند موشک کوتاه‌برد شلیک کرده است.

از زمان شکست آخرین نشست بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ویتنام، تنش‌ها در شبه جزیره کره به افزایش یافته است.

این در حالی است که کره شمالی پیش از این در زمینه برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در منطقه هشدار داده بود.

کره جنوبی و آمریکا در مارس (فروردین) رزمایشی بزرگ و 9 روزه با هدف افزایش آمادگی دفاعی برگزار کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها