در جلسه ستاد ۱۸ اردیبهشت؛

یاد و خاطره شهدای سالروز آزادسازی هویزه قهرمان گرامی داشته شد

جلسه ستاد بزرگداشت ۱۸ اردیبهشت سالروز آزادسازی هویزه در محل فرمانداری این شهر برگزار و یاد و خاطره شهدای هویزه مقاوم گرامی داشته شد.
کد خبر: ۳۴۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱ - 08May 2019

برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی هویزه در خوزستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، جلسه ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی هویزه در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

سید «قاسم موسوی» سرپرست فرمانداری هویزه در جلسه ستاد بزرگداشت ۱۸ اردیبهشت سالروز آزاد سازی هویزه با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینی‌های شهید «حامد جرفی» نخستین شهید دولت و دیگر شهدای والا مقام دفاع مقدس ومردم شریف هویزه بر لزوم ایجاد هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مرتبط وبرنامه ریزی در جهت برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم بزرگداشت ۱۸ اردیبهشت سالروز آزاد سازی هویزه تاکید کرد و اظهار داشت: امروز هویزه مملو از ایثارگری ها، شهادت‌ها و حب رسول الله و آل رسول می‌باشد.

وی افزود: هویزه به لحاظ قدمت تاریخی و وجود یادمان‌های شهدای گمنام طلائیه، شهدای هور و شهدای هویزه از قداست بسیار بالایی برخودار است به گونه‌ای که می‌بینیم کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور به طور مستمر از یادمان‌ها ومناطق عمیلاتی این شهر بازدید می‌کنند.

سرپرست فرمانداری هویزه با بیان این مطلب که در عملیات ظفرمند آزاد سازی هویزه مردم ولایت مدار این دیار دوشادوش رزمندگان اسلام همچون سدی محکم واستوار در برابر نیرو‌های تا دندان مسلح دشمن ایستادند و از این سرزمین مقدس دفاع کرده و در این راه تعدادی شهید ومجروح دادند، گفت: از جمله شهدای شاخص این شهر ولایتمدار می‌توان از شهید «حامد جرفی» بخشدار هویزه وشهیده «سهام خیام» دانش آموز ۱۳ ساله و چند شهید دیگر نام برد.
دبیر ستاد بزرگداشت ۱۸ اردیبهشت در پایان با تشکیل کمیته‌ها وتقسیم کار بین دستگاه‌های ذیربط درخواست کرد که ضمن رعایت شان ماه مبارک رمضان، مراسمات امروز این مناسبت بزرگ هرچه با شکوه‌تر برگزار شوند.

به گزارش دفاع پرس؛ در روز‌های تقویم وقتی به ۱۸ اردیبهشت می‌رسیم یاد یک روز مهم در تاریخ دفاع مقدس می‌افتیم. ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۱ در جریان عملیات بزرگ و سرنوشت‌ساز الی بیت‌المقدس منطقه هویزه توسط رزمندگان آزاد شد تا آزادی خرمشهر بیش از همیشه در دسترس قرار بگیرد. هویزه در روز‌های جنگ تاریخ پرفراز و نشیبی داشت و خون‌های پاک زیادی برای حفظ و آزادسازی‌اش ریخته شده بود. تمام این تلاش‌ها در نهایت در اردیبشهت و در جریان عملیات بیت‌المقدس نتیجه داد و هویزه را برای همیشه آزاد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار