«حفظ برجام» در دستور کار مذاکرات روسیه و چین قرار دارد

وزرای خارجه چین و روسیه قصد دارند چند روز دیگر درباره مسائل مهم دوجانبه و جهان از جمله شیوه‌های «حفظ برجام» به گفت‌وگو بپردارند.
کد خبر: ۳۴۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴ - 08May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در حالی که قرار است وزرای خارجه چین و روسیه چند روز دیگر نشستی را برگزار کنند، تلاش برای حفظ «برجام» یکی از موارد مهم مورد بحث بین این دو مقام بلندپایه اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «وانگ یی» وزیر خارجه چین قصد دارد با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود در 13 مه (دوشنبه، 23 اردیبهشت) در شهر «سوچی» دیدار کند.

به گزارش تاس، آنطور که سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده، در این دیدار قرار است درباره روابط دوجانبه و اهم مسائل مهم منطقه و جهان بحث و تبادل نظر شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین افزود که وزرای خارجه چین و روسیه درباره اجرای توافق‌های صورت گرفته در ماه آوریل (فروردین) بین سران دو کشور به بحث خواهند پرداخت.

«اینترفکس» دیگر رسانه روسی نیز چهارشنبه به نقل از وزارت خارجه روسیه نوشت که این دو دیپلمات ارشد قصد دارند درباره «شیوه‌های حفظ برجام» به گفت وگو بپردازند.

تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای سال 2015 بین ایران و پنج قدرت جهانی (آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، چین) همراه با آلمان در حالی صورت می‌گیرد که با وجود پایبندی تمام و کمال ایران به برجام و تعهد‌های داده شده ذیل آن، آمریکا با خروج یکطرفه از این توافق بین‌المللی، اعمال تحریم‌های یکجانبه را در دستور کار قرار داده است.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به اقدام‌های واشنگتن چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تهران از 18 اردیبهشت 98 برخی اقدام‌های خود در برجام را متوقف می‌کند.

ایران به کشور‌های باقیمانده در توافق «فرصت 60 روزه» برای اجرای تعهد‌ها به ویژه در حوزه‌های بانکی و مالی داده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار