رئیس سازمان مدیریت بحران:

۱۶۹ هزار و ۳۷۷ مسکن سیل‌زدگان نیاز به تعمیر دارند

اسماعیل نجار گفت: ۱۶۹ هزار و ۳۷۷ واحد در مناطق سیل‌زده نیاز به تعمیر و نوسازی دارد.
کد خبر: ۳۴۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ - 09May 2019

۱۶۹ هزار و ۳۷۷ مسکن سیل‌زدگان نیاز به تعمیر دارند/ زمانی که طبیعت را تبدیل به مسکن کنیم، چنین مشکلاتی پیش خواهد آمدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «اسماعیل نجار» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده اظهار داشت: سیلاب تخریب زیادی را در استان‌های مختلف به بار آورده است که تاکنون ۲۱ استان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: نزدیک به ۱۶۹ هزار و ۳۷۷ واحد نیاز به تعمیر و نوسازی دارد که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

نجار گفت: بنیاد مسکن ماموریت بازسازی را دارد. همچنین تجهیزات لازم در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات در بخش کشاورزی نهایی شده است و با اقدامات صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های دقیق سعی داریم در کوتاه‌ترین زمان بحث مشکل بازسازی و نوسازی مسکن را حل کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: برخی روستا‌ها و مناطق شهری در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارد که می‌توان به روستای معمولان اشاره کرد که در این زمینه باید جابجایی صورت بگیرد.

نجار بیان کرد: در بحث تامین مسکن اضطراری ۶ میلیون تومان به روستاییان و ۱۲ میلیون تومان به شهر نشینان در سه قسط پرداخت می‌شود تا بتوانند محلی را اجاره کنند و اگر آن‌ها جایی را برای اجاره مشخص نکردند اتاقکی را در اختیارشان قرار می‌دهیم تا بتوانند جایی مستقر شوند.

وی بیان کرد: حدود ۷۰ هزار بسته بندی لوازم خانگی همچون یخچال، فرش، گاز، تخت، پتو و لوازم پخت و پز تامین شده است که ۳۰ هزار بسته‌بندی آن توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و سازمان هلال احمر و ۴۰ هزار بسته بندی آن توسط پول‌هایی مردمی تامین شده است که به حساب هلال احمر واریز شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در گذشته‌های دور و حدود ۳۱ سال قبل رودخانه‌ها تبدیل به جاده شده است. زمانی که طبیعت را تبدیل به مسکن کنیم، چنین مشکلاتی پیش رو خواهد آمد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها