روزشمار دفاع مقدس (اردیبهشت 1364)؛

برگزاری صبحگاه وحدت نیروهای مسلح در پادگان سراسیاب کرمان

در طلیعه میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله (عج)، صبحگاه وحدت نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در کرمان و همچنین مراسم تحلیف جمعی از سربازان آموزش دیده در محل پادگان سراسیاب کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ - 09May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، رویداد‌های مهم دفاع مقدس استان کرمان در 18 اردیبهشت سال 1364  را که در تاریخ دفاع مقدس این استان ثبت شده است را مرور می‌کنیم.

18 اردیبهشت 1364

حجت‌الاسلام قرائتی در خانوک از مقام شهدای این روستا تجلیل کرد

شب‌گذشته حجت‌الاسلام «محسن‌قرائتی» نماینده امام و سرپرست نهضت سواد آموزی کشور در اجتماع مردم متعهد و شهید پرور خانوک واقع در 40 کیلومتری کرمان حضور یافت و طی سخنانی از مقام والای شهدای اسلام به ویژه شهدای این روستا تجلیل کرد.

بر اساس این گزارش، مردم این روستا از کارگران سخت‌کوش معادن زغال سنگ و کشاورزان هستند؛ این بیش از 40 شهید به اسلام تقدیم کرده‌اند که در سطح روستاهای کشور بیشترین را دارد. 

همچنین سرپرست نهضت سوادآموزی کشور، عصر دیروز در اجتماع دانشجویان مرکز ترتیب معلم دختران کرمان شرکت کرد و در مورد نهضت سوادآموزی و اهمیت این برنامه در جمهوری اسلامی مطالبی اظهار داشت و لزوم شرکت افراد بی‌سواد را در کلاس‌های سواد آموزی مورد تاکید قرار داد.

برگزاری مراسم روح بخش دعای توسل در مسجد جامع کرمان

شب گذشته به منظور گرامیداشت میلاد حضرت قائم (عج) طی مراسمی، دعای روح بخش توسل بیاد دلیرمردان لشکر توحید در جبهه‌های نور علیه ظلمت با شرکت خانواده‌های شهداء و اقشار مردم در مسجد جامع کرمان برگزار شد.

در این مراسم مردم خداجوی کرمان برای سلامتی و طول عمر امام امت و پیروزی نهائی رزمندگان پرتوان اسلام در نبرد با کفر جهانی به درگاه خداوند متعال آئین نیایش بجای آوردند.

برگزاری صبحگاه وحدت نیروهای مسلح

صبح امروز در طلیعه میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله(عج)، صبحگاه وحدت نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در کرمان و همچنین مراسم تحلیف جمعی از سربازان آموزش دیده در محل پادگان سراسیاب کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام قرائتی طی سخنانی با ذکر احادیثی از رسول اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) در مورد ارزش سربازی در اسلام سخن گفت و از تلاش و کوشش پرسنل و سربازان در جهت بالا بردن کیفیت آموزش‌های عقیدتی و نظامی و امر سوادآموزی تشکر و قدردانی نمود.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با تاکید بر ادامه جنگ تا پیروزی نهائی لشکریان اسلام گفت: امروز ارتش ایران پس از 4 سال جنگ، قویتر و راسخ‌تر از همیشه در صحنه‌های جنگ حاضر است و با تلاش قدرت ایمان و سلاح خود رعب و وحشت عظیمی در دل دشمنان  انقلاب و اسلام افکنده است.

مراسم تشییع پیکرهای پاک سه تن از شهدای اسلام در سیرجان بردسیر و راور

 روز گذشته طی مراسمی پیکر پاک سرباز شهید اسلام «ناصر ایران نژاد» که در نبرد با کفار بعثی به درجه شهادت نائل آمده است بر دوش مردم خداجوی این شهر تشییع و سپس در گلزار شهدای سیرجان بخاک سپرده شد.

همچنین صبح امروز پیکر پاک پاسدار شهید اسلام سید «موسی حسینی» از محل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بردسیر تا زادگاهش روستای «ده نو سادات» از سوی مردم شهید پرور تشییع و به خاک سپرده شد.

براساس گزارش رسیده طی مراسمی پیکر پاک سرباز شهید اسلام «ابراهیم شهریاری» که در نبرد با مزدوران استکبار جهانی و در دفاع از دست آوردهای انقلاب اسلامی بدرجه رفیع شهادت نائل آمده است، توسط مردم خداجوی راور تشییع و سپس در گلزار شهدای این بخش بخاک سپرده شد.

سخنان «حداد عادل» در جمع فرهنگیان کرمان

به مناسبت پایان هفته بزرگداشت معلم، پیش از ظهر امروز مراسمی با حضور «حداد عادل» معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش، «حجت الاسلام قرائتی» سرپرست نهضت سواد آموزی و «حجت‎الاسلام ایرانمنش» مدیر کل اداره آموزش وپرورش و جمع کثیری از مربیان و کارکنان این اداره کل در سالن اجتماعات دبیرستان امام خمینی کرمان برگزار شد.

در این مراسم حداد عادل به اهمیت و نقش معلم در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: کارکنان این اداره کل تاکنون با الهام از رهبری‌های امام امت در جهت باسواد نمودن فرزندان این مرز وبوم قدم‌های موثر برداشته‌اند و علاوه بر کمکهای بی‌دریغ خود به جبهه‌های نبرد در مصاف با دشمنان اسلام شهداء زیادی تقدیم انقلاب نموده‌اند، لذا جا دارد مسئولین مملکتی به پاس خدمات ارزشمند این قشر زحمتکش زحمات آنان را بیشتر ارج نهند و تدابیری اتخاذ نمایند تا جامعه به  ارزش آنان بیشتری پی ببرد.

حداد عادل معادل پژوهشی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از مقام شامخ شهید دکتر مطهری به مبارزات آن رادمرد بزرگ در جهت اعتلای دین مبین اسلام پرداخت و از مربیان آموزشی خواست که ره رو راه آن باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار