مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

جریان رسانه‌­ای نظام سلطه به دنبال بی اثر جلوه دادن جریان مقاومت است

سردار « حسین‌علی یوسف‌علی‌­زاده» با تإکید بر اینکه شکل‌­گیری جبهه مقاومت از افتخارات جمهوری اسلامی است، گفت: جریان وسیع رسانه‌­ای نظام سلطه، سعی دارد در سراسر دنیا مقاومت در برابر مستکبرین را امری بیهوده جلوه دهد.
کد خبر: ۳۴۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ - 09May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس شهرستان «سرخس» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین‎علی یوسف‎علی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس رضوی امروز (پنجشنبه 19 اردیبهشت) در این شهرستان برگزار شد.

وی در ابتدای سخنانش با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی در سازندگی ملت ایران افزود: ملت بزرگ ایران در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی، این ظرفیت را در خود ایجاد کرد تا به ملتی الگو و اسوه برای دیگر ملت­‌های دنیا تبدیل شود.

سردار یوسف‌علی‌زاده خاطرنشان کرد: امروز ملت مظلوم فلسطین و غزه با تکیه به فرهنگ جهاد، ایثار و مقاومت و مبارزه با ظلم که از ملت ایران اسلامی آموخته،­ جواب دندان شکنی به جنایات اخیر رژیم صهیونسیتی در غزه داد و او را مجبور به پذیرش آتش‌بس کرد. شکل گیری جبهه مقاومت در جای جای جهان اسلام را باید از افتخارات جمهوری اسلامی دانست.

بی اثر جلوه دادن جریان مقاومت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس تصریح کرد: یک جریان وسیع رسانه­‌ای و یک جریان گسترده اجتماعی در سراسر دنیا سعی دارد تا مقاومت در برابر مستکبرین را امری بیهوده جلوه دهد. متقابلاً نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و مدافعین اسلام ناب محمدی (ص) با تمام وجود پرچم‌دار این تفکر هستند که آن‌گونه که مستکبرین ادعا می­‌کنند نیست و ملت ما پیروز است و برای مقابله با استکبار ایستادگی می‌­کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس را ضروری دانست و ابراز داشت: راه عزت و سربلندی ایران اسلامی همین مسیری است که ملت کشورمان در طول 40 سال حیات انقلاب پیمودند. مردم ایران اسلامی، خانواده شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس اعتقاد راسخ دارند که راهی که تا کنون طی کردند راه حق و حقیقت بوده است.

چشم طمع دشمن به حوزه اقتصاد، فرهنگ و فضای مجازی 

سردار یوسف‌علی‌­زاده تأکید کرد: امروز جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی پیشرفت­‌های چشمگیری داشته به نحوی که توان نظامی کشورمان چشم دشمنان انقلاب اسلامی را کور کرده و از حمله نظامی به ایران مأیوس شدند، ولی در حوزه‌­های اقتصادی، فرهنگی و فضای مجازی دشمن طمع دارد. برای مأیوس کردن دشمن در این حوزه‌­ها نیز باید با استفاده از منطق دفاع مقدس و بهره گیری از ابزارهای اقتصادی، فرهنگی و فضای مجازی ضمن مقابله با دشمن، خرمشهرهای جدید را فتح کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس را دو مأموریت اساسی اداره‌­کل حفظ آثار استان برشمرد و گفت: عدم گسترش شهرستانی این اداره‌­کل یکی از خلاءهایی بود که درخصوص حفظ و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس در سطح استان احساس می‌­شد؛ بر همین اساس راه­‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس را در شهرستان­‌های استان در دستور کار قرار دادیم.

ضرورت شکل گیری نهضت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان

سردار یوسف‌علی‌­زاده ادامه داد: با کمک مسوولان شهرستان­‌ها از بین جامعه ایثارگران، یک نفر را به عنوان مسوول دفتر نمایندگی معرفی و مشغول به کار شد. این دفاتر، انسجام­‌بخش فعالیت‌­های حوزه دفاع مقدس هستند و موضوع ترویج و حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس را از طریق دستگاه‌­ها و نهادها در سطح شهرستان مطالبه می­‌کنند.

وی ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس را یکی از وظایف 24 گانه دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در شهرستان‌­ها دانست و افزود: ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس، یکی از عقب ماندگی‌­های استان در حوزه نشر ارزش‌­ها است. دفاتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان‌­ها، باید با کمک فرهیختگان و آحاد مختلف مردم نهضتی را برای ثبت و ضبط خاطرات تاریخ دفاع مقدس تشکیل بدهد تا با احصاء خاطرات رزمندگان، بتوان اطلاعات جمع آوری شده را در قالب کتاب به جامعه عرضه کرد.  

مدیرکل حفظ آثار استان خراسان رضوی در پایان، برگزاری مستمر جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس شهرستان سرخس، مطالبه و پیگیری مأموریت‌­های محوله توسط رئیس دفتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان و تقویت این دفتر را توسط مسئولین محلی ضروری دانست.

در پایان این مراسم، «محمدعلی خواجوی» به عنوان مسئول دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان سرخس معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار