مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم:

۳۳ گروه جهادگر قمی به سیل‌زدگان خدمت‌رسانی کردند

سرهنگ علی دستوری گفت: ۳۳ گروه جهادی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و حدود ۶۵۰ نفر در غالب ۴۵۰۰ نفر روز در این مناطق فعالیت کردند.
کد خبر: ۳۴۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ - 09May 2019

۴۵۰۰ نفرروز خدمت رسانی گروه‌های جهادی استان قم در مناطق سیلزده/ ایجاد اطلس جهادی در کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سرهنگ «علی دستوری» مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله «حسینی بوشهری» که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های زیادی داشتیم و سال گذشته حدود ۲۰۷ کارگاه مشاغل خانگی با اشتغال ۳۱۰ نفر راه‌اندازی شد.

وی افزود: امسال ۲۵۰ برنامه داریم تا بتوانیم برای ۳۸۰ نفر اشتغال ایجاد کنیم، این مشاغل شامل کار‌های زودبازده و مشاغل خانگی است و در سه قطب صنایع تبدیلی استان اعم از لبنیات، پوشاک و گوهرتراشی و سنگ‌های قیمتی نیز کار‌های ارزشمندی انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سال آینده این است که خدمت‌رسانی تبدیل به جبهه خدمت‌رسان توسط خود مردم در پایگاه‌ها و محله‌های مختلف شود و ۲۰۰ گروه محله محور با محوریت مسجد و پایگاه محله تشکیل شود.

سرهنگ دستوری ادامه داد: تاکنون ۵۰ گروه محله تشکیل شده است و قرار است یک اطلس جهادی در سراسر کشور انجام شود تا خدمت‌رسانی به محرومان به صورت آنلاین و به روز انجام شود.

وی عنوان کرد: شناسایی کارگاه‌هایی که دچار رکود شدند و شناسایی عوامل آن از دیگر فعالیت‌های ما در سال رونق تولید است تا کارگاه‌های تولیدی بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سیل اخیر تصریح کرد: از ابتدای بحث سیل از نظر تجهیز و آماده باش نیرو برنامه‌ریزی‌ها انجام شد و کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد و به مناطق سیل زده ارسال شد، این کار همچنان ادامه دارد.

سرهنگ دستوری افزود: با توجه به اینکه ما معین استان لرستان بودیم نیرو‌های خود را اعزام کردیم، همچنین به مناطق خوزستان و گلستان نیز نیرو اعزام کردیم که حدود ۲۵۰ منزل و ۴۰ معبر توسط نیرو‌های ما لایروبی انجام شد و ۲۵۰ قالیشویی در پنج روز انجام شد.

وی با بیان اینکه در سه بعد عمده در حرکت‌های جهادی و مجموعه سازندگی فعالیت می‌کنیم، بیان کرد: سال گذشته ۱۵۰ گروه جهادی از طیف‌های مختلف در مجموعه بسیج به صورت مردمی سازماندهی کردیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم افزود: ۴۰ هزار نفر روز سال گذشته در غالب ۴۰۰ اعزام گروه جهادی به مناطق مختلف برنامه‌ریزی شد که در خارج استان و مناطق محروم و یا در بعضی از شهر‌های محروم استان قم فعالیت‌های جهادی انجام دادند و ۵ هزار نفر ویزیت رایگان توسط ۱۵ گروه جهادی سازمان

وی عنوان کرد: ۳۳ گروه جهادی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و حدود ۶۵۰ نفر در غالب چهار و ۵۰۰ نفر روز در این مناطق فعالیت کردند.

سرهنگ دستوری با بیان اینکه ۵۰ پروژه عمرانی در سال گذشته توسط مهندسین جهادی ما انجام شد، بیان کرد: این پروژه‌ها شامل ساخت و تکمیل مساجد، پروژه‌های آبرسانی، آب شرب روستایی، آب کشاورزی و حتی در حاشیه شهر نیز حدود سه هزار و ۵۰۰ متر جدول‌گذاری و اصلاح معابر بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم خاطرنشان کرد: ۵۰۴ پروژه عمرانی برای سال آینده در دستور کار داریم که از دهه فجر شروع شده و در صورت تعامل و تأمین اعتبار در شش ماه اول سال می‌توانیم این پروژه‌ها را به سرانجام می‌رسانیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار