سفر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس به تهران

سفارت انگلیس در تهران با اشاره به سفر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه این کشور به تهران اعلام کرد که در این سفر درباره امنیت منطقه، یمن، افغانستان و روابط دوجانبه گفت‌وگو‌های مفیدی انجام شده است.
کد خبر: ۳۴۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶ - 09May 2019

سفر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس به تهرانبه گزارش گروه سیاست خارجه دفاع‌پرس، سفارت انگلیس در تهران در صفحه توئیترش از سفر امروز «ریچارد مور» مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس به تهران خبر داد و با انتشار تصویری از «مک ایر» سفیر انگلیس در جمهوری اسلامی ایران و ریچارد مور عنوان کرد: «بریتانیا به حمایت خود از برجام تا زمانی که ایران به تعهدات هسته‌ای خود کاملا عمل کند، ادامه خواهد داد.

بنا بر اعلام سفارت انگلیس، صحبت‌های مفیدی نیز در مورد امنیت منطقه، یمن، افغانستان و همچنین روابط دوجانبه در این سفر انجام خواهد شد.

سفر این مقام انگلیسی یک روز پس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی ایران مبنی بر توقف برخی تعهدات برجامی صورت می‌گیرد.

دیروز (چهارشنبه) نیز سفرای 1+4 (انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین) به وزارت خارجه ایران دعوت و نامه حسن روحانی خطاب به سران این کشور‌ها توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران تحویل داده شد. در این نامه تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشورمان مبنی بر «توقف اجرای برخی تعهدات جمهوری اسلامی ایران ذیل برجام» به اطلاع سران کشور‌های مزبور رسیده است.

از سوی دیگر نامه‌ای نیز از سوی ظریف خطاب به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال و جزییات اقدامات ایران به اطلاع وی به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام رسید.

شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه خود اعلام کرد که ایران از ۱۸ اردیبهشت برخی اقدامات خود در برجام را متوقف می‌کند و به کشور‌های باقیمانده در توافق ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و مالی فرصت داد.

بر اساس این گزارش، «مارک فیلد» معاون وزیر خارجه انگلیس دیروز (چهارشنبه) بیانیه شورای عالی امنیت ملی ایران را «یک گام ناخوشایند است»، توصیف کرد و از ایران خواست «هیچ اقدام بیشتری که منجر به تشدید تنش‌ها شود، صورت ندهد و به تعهدات خود پایبند بماند».

این مقام انگلیسی ادامه داد، بریتانیا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع نخواهد کرد، اما هشدار می‌دهد در صورتی که ایران به تعهدات خود ذیل برجام پایبند نباشد، این مسئله را (تحریم‌ها را) نیز در نظر بگیرد.

با این وجود، معاون وزیر خارجه انگلیس از تمام کشور‌ها از جمله روسیه و چین خواست تا سیاست لغو تحریم‌ها علیه ایران را دنبال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار