معاون ادیبات حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

رونمایی از 40 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس

«محمد تقی عزیزیان» با اشاره به رونمایی از 40 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، در روز سوم خرداد گفت: «برادران باغ بهشت»، «از بهشتی تا خانطومان»، «سفری تا سرزمين ملائك»، «پرستار انقلابی»، «آیه های استقامت» از جمله کتاب‌هایی هستند که رونمایی می‌شوند.
کد خبر: ۳۴۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ - 10May 2019

رونمایی از 40 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در خرم آباد

«محمد تقی عزیزیان» معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، اظهار داشت: چاپ و نشر زندگینامه و خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس یکی از راههای معرفی اسوه های دفاع مقدس  است.

 وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله ما دفاعی مقدسی از آرمانی اسلامی است که مؤلفه های بسیاری آن را از سایر جنگ ها متمایز می کند، افزود: انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به عنوان الگوی رفتاری مناسب، برای مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی پس از جنگ است.

عزیزیان با اشاره به اینکه نویسندگی مجموعه ای از علم و هنر است، گفت: هنگامی که در مورد جنگ صحبت می‌کنیم  باید توجه داشته باشیم که از چه منظر و دیدگاهی جنگ را روایت می کنیم چرا که روایت‌های مختلف از جنگ باعث تناقض‌هایی در ذهن افراد در این خصوص می‌شود.

 معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر واقعیت نگری در خصوص جنگ، تصریح کرد: هنگامی که می‌خواهیم یک رویکرد معنوی رزمندگان را تبیین کنیم نباید آن بخش از زندگی انسانها که مربوط به واقعیت‌های جبهه است را نادیده بگیریم چرا که آرام آرام تصویری از رزمندگان شکل می‌گیرد که واقعیت بیرونی ندارند.

وی با اشاره بر تأکیدات مقام معظم رهبری بر نشر کتب دفاع مقدس، افزود: جوانان اهل قلم لرستانی که علاقمند به کار کردن در حوزه دفاع مقدس هستند، می‌توانند از این ظرفیت برای اشاعۀ فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنند.

عزیزیان از رونمایی از 40 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، در روز سوم خرداد خبر داد و خاطرنشان کرد: کتاب «برادران باغ بهشت»، زندگی‌نامه و خاطرات سرداران شهيد سيدمصطفی و سيدجواد ميرشاكی و کتاب «از بهشتی تا خانطومان»، به قلم قباد اصل مرز، کتاب «سفری تا سرزمين ملائك» ویژه سفرنامه راهيان نور دانشجويی به قلم امير آزاد زكی‌پور، کتاب «پرستار انقلابی» به قلم فروزان حسنوند، کتاب «آیه های استقامت» زندگینامه شهدای قرآنی لرستان به قلم محمد تقی عزیزیان، از جمله کتاب‌هایی  است که همزمان با مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در خرم آباد از آنها رونمایی  می‌شود.

معاون ادبیات اداره ‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان یادآور شد؛ بیشتر کتب مذکور را انتشارات «پراکنده»، چاپ و منتشر کرده و 6 جلد از این کتابها با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی لرستان چاپ شده است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های شعر(مبانی ادبیات پایداری)، داستان نویسی و خاطره نویسی از جمله برنامه‌های معاونت ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سالجاری هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار