حضور جوانان در مساجد آن‌ها را از هجمه‌های فرهنگی دشمنان مصون می‌کند

حجت الاسلام «حسین بیرانوندی» گفت: خانواده‌های مسلمان باید توجه داشته باشند اگر می‌خواهند فرزندانشان از هجمه‌های فرهنگی دشمنان در امان باشند، با تربیت قرآنی، آن‌ها را به خواندن نماز و حضور در مسجد تشویق کنند و زمینه انس فرزند خود را با مسائل مذهبی بیشتر کنند.
کد خبر: ۳۴۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ - 10May 2019

حضور جوانان در مساجد راهی برای مصون ماندن آنها از هجمه های فرهنگی دشمنان است

حجت الاسلام «حسین بیرانوندی» مسوول مشارکت روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  در گفت و گو با خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان واژه‌ای عربی است که از سه حرف اصلی «رم‌ض» ساخته شده است و رمض در عربی به معنی شدت گرما زیاد و رمضان به معنای سوختن  و در اصطلاح سوختن گناهان است.

وی با بیان اینکه نزول قرآن و واجب شدن روزه گرفتن در ماه رمضان سبب برتری این ماه نسبت به ماه‌های دیگر شده است، افزود: مسلمانان سراسر جهان بر این باور و عقیده هستند که کتاب آسمانی قرآن در ماه رمضان بر پیامبر اسلام فرود آمده است.

حجت الاسلام بیرانوندی با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» که در سوره بقره آمده است، گفت: در کتاب آسمانی قرآن، به طور مستقیم به کسانی که ایمان آورده اند دستور داده شده که در این ماه روزه بگیرند و تأکید شده است که روزه مختص مسلمانان نیست بلکه در امت‌های دیگر که دارای شریعت بوده‌اند، نیز این آئین مذهبی وجود داشته است ولی نوع بجا آوردن این دستور الهی در ادیان مختلف، متفاوت بوده است.

مسوول مشارکت روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه از این ماه به عنوان ماه مهمانی خدا هم یاد می‌شود، عنوان کرد: شب قدر که مهمترین شب سال در این ماه است و اهمیت این شب همین بس که سوره ای از قرآن بنام آن و همچنین میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت علی(ع) از مناسبت‌های مهم این ماه است.

وی افزایش برپایی جلسات قرآن نسبت به سایر ایام سال، حضور بیشتر مسلمانان در مساجد، افزایش صله رحم و کمک بیش از پیش به مستمندان را از برکات این ماه دانست و تصریح کرد: تأکید به پرداخت زکات فطریه در پایان ماه رمضان نشان از اهمیت مسائل اقتصادی و لزوم توجه به مستندان در دین مبین اسلام دارد.

حجت الاسلام بیرانوندی با اشاره به اینکه مساجد جایگاه پرورش انسانهای مؤمن و خداجوست، خاطر نشان کرد: خیلی از مبارزان دوران انقلاب و رزمندگان دوران دفاع مقدس جز کسانی بودند که حضور فعال در مساجد داشته اند و با نشستن پای صحبت روحانیون و سخنرانان مذهبی به آگاهی و بصیرت رسیدند.

مسوول مشارکت روحانیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی بیشتر اوقات مساجد محل اعزام نیروها به جبهه بودند و کمک‌های مردمی برای اعزام به جبهه در همین مکان‌ها جمع آوری می‌شد و به ستادهای پشتیبانی جنگ تحویل داده می‌شد.

وی با بیان اینکه دشمنان ما از طرق مختلف و استفاده از فضای مجازی سعی در کمرنگ کردن جلوه های دینی در بین جوانان دارند، اظهار داشت: خانواده های  مسلمان باید توجه  داشته باشند اگر می‌خواهند فرزندانشان از هجمه های فرهنگی دشمنان در امان باشند، با تربیت قرآنی آنها را به خواندن نماز و حضور در مسجد تشویق کنند و زمینه انس فرزندانشان را با مسائل مذهبی بیشتر کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها