امام‌جمعه خرم‌آباد:

حفظ روحیه انقلابی دشمن را به زانو درمی‌آورد

آیت‎الله سید احمد میرعمادی گفت: حفظ روحیه انقلابی کارساز است و دشمن را به زانو درمی آورد و باید با اقتدار و اتحاد و روحیه انقلابی آرایش جبهه‌ای خود را در برابر آمریکا و استکبار جهانی نشان دهیم.
کد خبر: ۳۴۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ - 10May 2019

حفظ روحیه انقلابی دشمن را به زانو درمی‌آورد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‎آباد، آیت‎الله «سید احمد میر عمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‎آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان ماه نزول قرآن و ماه خودسازی است.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) درباره ماه مبارک رمضان به مسلمانان چنین سفارش کرد: «ای مسلمانان در ماه مبارک رمضان زبان، گوش و چشمتان را از آنچه بر شما حلال نیست ببندید و بدانید که زبان، گوش و چشم دام نفوذ شیطان است، ای مردم با یتیمان و نیازمندان مهربانی کنید تا دیگران با یتیمان و نیازمندان شما مهربانی کنند، در ماه مبارک رمضان گناهان‌تان را با توبه و اشک چشم در دل شب شستشو دهید که خداوند توبه پذیر است، خدا را در ماه مبارک رمضان به اسماً حسنی قسم دهید و دعا کنید و در هنگام دعا دست‌های خود را بالا ببرید که خداوند اجابت کننده دعاها است».

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ماه رمضان از بهترین فرصت‎ها برای دعا کردن است، افزود: دعای ابوحمزه ثمالی از جمله دعاهایی است که خواندنش در سحرهای ماه رمضان تأکید شده است.

آیت الله میرعمادی با تأکید بر قرائت قرآن در این ماه، قرآن را عامل هدایت، معنویت، نورانیت و تقویت انسان دانست و بیان کرد قرآن کلام خداست، از کلام خدا غافل نشوید.

نماینده ولی فقیه در لرستان  وفات حضرت ابوطالب عموی پیامبر گرامی اسلام در هفتم ماه رمضان و وفات بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه همسر پیامبر اکرم (ص)، در دهم این ماه را باعث متأثر شدن پیامبر اکرم (ص) در این ماه دانست، گفت: در این ماه رمضان پیامبر اسلام دو رکن مهم زندگی خود را از دست داد،  و با از دست رفتن این دو رکن پیامبر اکرم(ص) دیگر در مکه نماند و به سمت مدینه هجرت کرد.

آیت الله میر عمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرانی افسارگسیخته در جامعه، تصریح کرد: آنچه موجب اذیت و آزار مردم شده همین گرانی‌های سرسام آور است، حالا دیگر بحث گران شدن دلار و خودرو و اجاره مسکن نیست، اینها که دیگر روزانه افزایش می‌یابد؛ اما برخی کالاهای اساسی مردم افزایش قیمت یافته است، در همین ماه مبارک رمضان خرما و زولبیا هم از گرانی‌ها بی نصیب نشدند.

وی ادامه داد: مردم از تحریم آمریکا و مشکلات اقتصادی که دشمنان به وجود می‌آورند ناراحت نیستند اما از این آشفته بازار ناراحت هستند.

خطیب جمعه خرم آباد متذکر شد: لازم است دولت اقدام عملی جدی داشته باشد و جلوی گرانی‌های سرسام آور گرفته شود چرا که با نظارت و کنترل می‌توان جلوی خیلی از گرانی‌ها را گرفت.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه  قطعاً مردم دنبال این هستند آرامشی در زندگی آنها حاکم باشد و جلوی گرانی‌ها و مشکلات معیشتی گرفته شود، اظهار داشت: اگر این افزایش قیمت را داریم سئوال این است چقدر درآمدها افزایش یافته است؟ کارگران و کسانی که حقوق کارمندی می‌گیرند آیا می‌توانند زندگی خود را اداره کنند؟

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: یک سال از خروج آمریکا از برجام گذشت، در این مدت سیاست ایران بر این بوده که بتوانند با مدارا اینها را سر عقل بیاورد، با وعده‌هایی که کشورهای اروپایی دادند، بتواند امور را پیش ببرد اما دیدید در این مدت یک سال هیچ اتفاقی نیفتاد.

امام جمعه خرم آباد افزود: بر اساس توافق نامه برجام، اگر طرف مقابل نقض عهد کند ایران حق دارد تعهداتش را به صورت کلی یا جزئی کاهش دهد. الان دو مورد کاهش یافته است که به اعتقاد ما چیزی نیست، باید اقدام قاطع‌تری صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به تحریم‎های آمریکا با هدف فرو پاشی اقتصاد ایران ادامه داد: الان هم این تهدیدها و فشارها بر اراده قوی ملت ایران هیچ‌گونه تأثیری نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه یکی از اهداف آمریکا در تحریم کردن ایران این است که جلوی نفوذ منطقه‌ای و بین المللی ایران را بگیرند، خاطرنشان کرد: در هرکجا که حاضر شدند خواستند تصمیمی بگیرند دیدند بدون ایران نمی‌توانند، لذا دنبال این هستند جلوی نفوذ معنوی ایران را در منطقه و جهان بگیرند.

امام جمعه خرم آباد گفت: امروز آمریکا در این جنگ اقتصادی سیاست تهاجمی گرفته است، ما هم به تعبیر رهبر انقلاب باید آرایش جبهه‌ای بگیریم، آرایش جبهه‌ای ما در وحدت و اتحاد ماست.

وی اضافه کرد: امام بزرگوار ما فرمود «ما از تهدید و تحریم نمی‌ترسیم ولی از اختلاف و تفرقه می ترسیم»، آرایش جبهه‌ای ما در وحدت و اقتدار ماست، باید قدرت و توان دفاعی را بالا ببریم، آرایش جبهه‌ای ما در داشتن روحیه انقلابی است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «خداوند از کسانی که روحیه انقلابی مردم را تضعیف می‌کنند نخواهد گذشت»، گفت: حفظ روحیه انقلابی  کارساز است و دشمن را به زانو درمی آورد و باید با اقتدار و اتحاد و روحیه انقلابی آرایش جبهه‌ای خود را در برابر آمریکا و استکبار جهانی نشان دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها