طی پیامی؛

«علی شمخانی» از حضور حماسی و پرشور مردم ایران در راهپیمایی روزجمعه قدردانی کرد

نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی از حضور حماسی و پرشور مردم سلحشور ایران در اولین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی حمایت از بیانیه و تصمیمات جدید این شورا در برابر بدعهدی طرف‌های برجام قدردانی کرد.
کد خبر: ۳۴۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱ - 10May 2019

«علی شمخانی» از حضور حماسی و پرشور مردم ایران در راهپیمایی روزجمعه قدردانی کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، «علی شمخانی» نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی از حضور حماسی و پرشور مردم سلحشور ایران در اولین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی حمایت از بیانیه و تصمیمات جدید این شورا در برابر بدعهدی طرف‌های برجام قدردانی کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: اصلی‌ترین سرمایه بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران برای عبور از تهدید‌ها و بحران‌های سخت، همواره پشتوانه مردمی و رابطه وثیق و بی بدیل میان مردم و خدمتگذارانشان در سطوح مختلف حاکمیت بوده است.

این پیام می‌افزاید: بدون شک حضور معنا دار و آگاهانه مردم روزه دار کشورمان در راهپیمایی عظیم حمایت از تصمیم‌های شورای عالی امنیت ملی در برابر زیاده طلبی و بدعهدی دولت آمریکا و بی عملی اتحادیه اروپا، مهمترین پیامی است که می‌تواند به مخاطبان اقدام‌های جدید ایران برای اتخاذ تصمیم عاقلانه منتقل شود.

در پایان این پیام آمده است: لازم می‌دانم قدردانی و سپاس متواضعانه خود و اعضای شورای عالی امنیت ملی را به محضر مردم سلحشور و مقاوم ایران اسلامی تقدیم نمایم و بر ادامه قاطعانه این مسیر بر اساس خواست و اراده آحاد مردم ایران تا حصول نتیجه نهایی که استیفای کامل حقوق مسلم کشور در برجام است، اعلام نمایم.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه از کاهش اجرای تعهدات ایران در برجام خبر داد و یک ضرب الاجل 60 برای اروپا تعیین کرد تا به تعهدات خود عمل کنند.

کارشناسان، اقدام ایران در کاهش برخی تعهدات در برجام را که رئیس جمهوری اسلامی ایران از آن با عنوان «جراحی برجام» یاد کرد، اقدامی هوشمندانه توصیف کردند که اروپایی‌ها را با انتخابی مهم رو به رو ساخته است.
کاهش اجرای تعهدات ایران شامل توقف فروش مازاد ذخایر آب سنگین و اورانیوم غنی شده است.

شورای عالی امنیت ملی کشورمان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشور‌های عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

در بیانیه شورای عالی امنیت ملی کشورمان که طی نامه‌های جداگانه نیز از سوی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی به سران کشور‌های عضو برجام اعلام شده، به کشور‌های باقیمانده در برجام ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود بویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی فرصت داده شده و تاکید شده است: در هر زمان که خواسته‌های ما تامین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها