داستانی ملتهب از جغرافیای جنوب در «پس از خورشید» منتشر شد

کتاب «پس از خورشید» که داستانی ملتهب از جغرافیای جنوب است، از سوی انتشارات نیستان منتشر شد.
کد خبر: ۳۴۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ - 11May 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، داستان کتاب «پس از خورشید» پاره واگویه نشده از تاریخ سرزمین ایران است که در جغرافیای ملتهب جنوب در سال‌های پیش از قیام ۱۳۴۲ به وقوع می‌پیوندد.

این کتاب روایتی عاشقانه از هجرتی در درون قهرمان داستان است. پس از خورشید خواننده را از لا به لای نخلستان‌های سبز و زنانی که دستار به سر لب رودخانه ظرف می‌شویند، عبور می‌دهد و می‌برد تا میهمانی‌هایی که پر است از عطرهای فرانسوی و زن‌هایی که درباره سیاست حرف می‌زنند.

آدم‌های زیادی در وقوع این انقلاب نقش داشته‌اند. حتی آدم‌هایی که خود نمی‌دانستند در حال بازی در صحنه‌ای تاریخی هستند؛ اما همواره درباره نقش آفرینان اصلی سخن به میان آمده. پس از خورشید لایه اجتماعی‌ای را می‌شکافد که کمتر از آنها گفته شده. قهرمان داستان ذره ذره به نور می‌پیوندد.

پسر جوان و خوش بر و رویی که به ماندن در روستا تن نمی‌دهد به شهر می‌رود؛ اما عشقش را هم با خود می‌برد. این دو جوان در پیچ و خم زندگی شهری، آدم‌های شهری درگیر گرفتاری‌های جانکاهی می‌شوند که همین گرفتاری‌ها هم مایه عشق و عاشقی است و هم مایه رنج و محنت…..و هم مایه داستان.

این دو هر چند آرامش ساکن روستا را از دست می‌دهند و به وسعت تلاطم شهر می‌افتند؛ اما در نهایت هر کدام نه از روستایی به شهری که از خود به خود هجرت می‌کنند. این کتاب با قیمت 40 هزار تومان در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار