مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

خودسازی بزرگترین دستاورد یک ماه روزه‌داری است

حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» گفت: خودسازی بزرگترین دستاورد یک ماه روزه‌داری است و آثار و برکات این ماه مبارک باید در طول سال برای انسان روزه‌دار حفظ شود.
کد خبر: ۳۴۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ - 11May 2019

خودسازی بزرگترین دستاورد یک ماه روزه‌داری استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در اولین جلسه کارکنان تبلیغات اسلامی استان ویژه ماه مبارک رمضان با اشاره به آثار معنوی این روزها و شب‌ها در زندگی مؤمنان، اظهار داشت: تأثیر معنویت در این ماه مبارک می‌تواند در طول سال هم در زندگی انسان اثرات خود را داشته باشد و باید شکرگذار این نعمت عظیم خداوند متعال بود.

وی با اشاره به یک ماه بندگی و تعبد و تقرب مؤمنان و روزه‌داران به خدای متعال، افزود: امروز برخی از جوامع اسلامی از مفاهیم ناب قرآن کریم فاصله گرفته‌اند و دچار مشکلات و معضلات فراوانی هم شده‌اند، اما جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی با این مبانی و مفاهیم شکل گرفته و سطح ترویج معارف قرآن کریم در جامعه کاملاً مشهود است.

شکریان‌امیری در ادامه به اهمیت جایگاه قرآن کریم و انس با این کتاب آسمانی در زندگی بزرگان دین به ویژه امام (ره) و مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: دیدار مقام معظم رهبری در ابتدای ماه مبارک رمضان و در طول این ماه عزیز بیانگر اهمیت قرآن کریم در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و معظم له فرمودند باید همه تلاش کنیم تا ترویج معارف نورانی این کتاب آسمانی در جمهوری اسلامی در بالاترین سطح خود قرار گیرد و همه موظفند در این امر همت و تلاش کنند.

استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مازندران در بخش دیگری از سخنان خود روزه‌داری و ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت جهت رهایی انسان روزه‌دار از بندگی نفس دانست و تاکید کرد: خودسازی بزرگترین دستاورد یک ماه روزه‌داری است و آثار و برکات این ماه مبارک باید در طول سال برای انسان روزه‌دار حفظ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به عظمت ماه مبارک رمضان اشاره و بیان داشت: به برکت جمهوری اسلامی و این نظام مقدس محافل و مجالس نورانی قرآن کریم در کشور رونق گرفت و باید تلاش کنیم مراسم جز خوانی در تمامی مساجد و محافل کشور فعال شود و برگزاری مراسم دعا به ویژه دعای افتتاح، دعای سحر و دعای ابوحمزه ثمالی باید مورد توجه قرار گیرد.

شکریان‌امیری در پایان با اشاره به اینکه باید از جلسات تفسیر در این ماه مبارک بهره برد، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی در جهت ترویج مفاهیم و مضامین تعالی بخش قرآن کریم است و باید اخلاق قرآنی را در این ماه مورد توجه قرار داد و جامعه اسلامی باید از فرهنگ قرآنی این ماه مبارک در جهت حل مشکلات و معضلات به ویژه رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار