مسئول راهیان نور سپاه عاشورا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هدف ما کادرسازی برای انقلاب اسلامی است/ آموزش سبک زندگی اسلامی به نسل جدید

«توکل فرهادی» گفت: اگر بعد از پایان اردوی راهیان‌نور ارتباط زائر با ما قطع شود، ضرر کرده‌ایم؛ چراکه هدف ما کادرسازی برای انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۳۴۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ - 18May 2019

سرهنگ پاسدار «توکل فرهادی» مسئول اردویی و راهیان نور سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر اجرای اردوهای راهیان نور تاکید دارند و طی سال‌های اخیر بارها در سخنرانی‌هایشان بر این مهم تاکید و اهمیت آن را برایمان آشکار ساخته‌اند.

وی با اشاره به تاثیر اردوهای راهیان نور در انتقال فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید انقلاب و آشنایی آنان با روحیه‌ی ایثار و مقاومت، خاطرنشان ساخت: در اردوهای راهیان نور بنا داریم گوشه‌ای از خلاقیت‌ها و مظلومیت‌های شهدا و رزمندگان آن دوران را به تصویر بکشیم.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با بیان اینکه این نهاد از زمان حرکت به سمت مناطق عملیاتی در اتوبوس تا لحظه‌ی پایان اردو و بازگشت به خانه برای زائران برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اجرا می‌کند، عنوان کرد: براستی راهیان نور بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی است که تربیت ملی نسل جوان را به دنبال دارد.

هدف ما کادرسازی برای انقلاب اسلامی است/ آموزش سبک زندگی اسلامی به نسل جدید

وی با اشاره به وجود راوی، روحانی و مسئول فرهنگی در اتوبوس‌های کاروان راهیان نور، توضیح داد: در دل نوشته‌ی یکی از زائران مناطق عملیاتی آمده بود تا قبل اردو دیدگاه مثبتی نسبت به جانبازان و خانواده محترم شهدا نداشته است و بعد از این اردو و آشنایی با حقایق جنگ، ضمن ابراز ندامت، نسبت به شهدا و رزمندگان ابراز علاقه‌ی وافری می‌کرد.

فرهادی با اعلام اینکه در اردوهای راهیان نور زائر در مدت کوتاهی خانواده شهدا را درک می‌کند، تصریح کرد: برخی از رزمندگان 8 سال در جبهه و دور از خانواده‌هایشان ماندند و هنگامی که زائر پا به مناطق عملیاتی می‌گذارد و چند روزی دور از خانواده می‌ماند خانواده شهدا و غربت را درک می‌کند.

وی ادامه داد: نسل جوان با نوع سبک زندگی شهدا آشنایی ندارند و ما در تلاشیم ضمن آموزش سبک زندگی اسلامی به آنان، به شبهات جنگ نیز پاسخ دهیم و آنان را از سیل عظیمی شبهات ایجاد شده توسط دشمنان رها سازیم.

این مقام مسئول ایجاد شبهه و اظهاراتی همچون "می‌توانستیم جنگ را یک ساله تمام کنیم" را بی‌انصافی در حق شهدا و خون‌های ریخته شده دانست و اعلام کرد: نسل جدید انقلاب هنگامی که با حقایق روبرو می‌شوند بسیاری از مسایل برایشان تبیین می‌شود و پاسخ سوالات‌شان را می‌یابند.

هدف ما کادرسازی برای انقلاب اسلامی است/ آموزش سبک زندگی اسلامی به نسل جدید

وی با انتقاد از موضع‌گیری جاهلانه و بعضاً عامدانه‌ی برخی مسئولین در قبال اردوهای راهیان نور گفت: این اردوها بستری بازدارنده و انسان‌ساز هستند و نباید با حاشیه‌سازی مانع تبیین واقعیت‌ها و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت شد. 

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به رصد فعالیت‌های فرهنگی توسط دشمنان نظام و تلاش آنان برای جلوگیری از ترویج این فعالیت‌ها تاکید کرد: جوانان حاضر در اردوهای راهیان نور نشان داده‌اند اگر خطری متوجه کشورمان شود همچون سال‌های دفاع مقدس پای آرمان‌ها و نظام‌شان می‌ایستند.

وی استمرار ارتباط زائر با عوامل راهیان نور را از نکات مهم برشمرد و افزود: اگر بعد پایان اردو ارتباط زائر با ما منقطع شود ضرر کرده‌ایم چراکه هدف ما کادرسازی برای انقلاب اسلامی است.

فرهادی با بیان اینکه ریشه‌ بسیاری از مشکلات موجود و تنگناهای اقتصادی جامعه در فقدان روحیه انقلابی است، اذعان داشت: متاسفانه برخی مسئولین از درد مردم و فرهنگ دفاع مقدس بی‌خبرند.

وی بیان کرد: در کشورهای پیشرفته معلمین و نیروهای نظامی از بالاترین حقوق و مزایا برخوردارند اما در کشور ما به جای تقویت، روز به روز برای نیروهای مسلح محدودیت منابع مالی و ... ایجاد می‌کنند و آموزگارانی را که تربیت‌کننده نسل جدید هستند در تنگنای مالی قرار داده‌اند.

هدف ما کادرسازی برای انقلاب اسلامی است/ آموزش سبک زندگی اسلامی به نسل جدید

این مقام مسئول، اردوهای راهیان نور را سفره عظیم بی‌نهایتی خواند که دفاع مقدس را نشان می‌دهد و اظهار داشت: این اردوها فرهنگ شیعه و اسلام ناب را به نمایش گذاشته است.

وی اضافه کرد: جوانان و نوجوانان داوطلبانه در مساجد و پایگاه‌ها برای حضور در مناطق عملیاتی ثبت‌نام می‌کنند و برخی نیز با شوق و ذوق دنبال تهیه‌ی امکانات می‌روند؛ این جوان انقلابی فردا در جامعه تبدیل به پزشک، استاندار، وزیر و رئیس‌جمهور کارآمد می‌شود.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه عاشورا با بیان اینکه سال گذشته در اردوهای راهیان نور نزدیک پنجاه هزار نفر شرکت کننده داشتیم، توضیح داد: در این میان خانواده و افرادی که با خودرو شخصی آمدند بود بسیار می‌دیدیم و در اردوگاه شهید باکری خرمشهر از 795 نفر استقبال کردیم.

وی در پایان خواستار حمایت مالی دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف از اردوهای راهیان نور شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار