شهردار اراک:

شهرداری‌ها در احداث مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس یک عنصر مهم هستند

«محمدکریم شفیعی» گفت: احداث مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس از موضوعات بسیار با اهمیت است و شهرداری‌ها در این راستا یک عنصر مهم هستند و می‌کوشند دین خود را به دفاع مقدس، خانواده شهدا و مردم ادا کنند.
کد خبر: ۳۴۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ - 11May 2019

شهرداری ها در احداث مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس یک عنصر مهم هستند«محمد کریم شفیعی» شهردار اراک در حاشیه هجدهمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان مرکزی اظهار داشت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و احداث مراکز فرهنگی و موزه‌ها و گالرهای دفاع مقدس از موضوعات بسیار با اهمیت است و شهرداری‌ها در این راستا یک عنصر مهم هستند و می‌کوشند دین خود را به دفاع مقدس، خانواده شهدا و مردم ادا کنند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه یک مجموعه فرهنگی وهنری بزرگ است افزود: شهرداری وظیفه خود می دانند در ساخت این مرکز مشارکت کند و شهرداری اراک هم تا حد توان در سنوات گذشته و امسال پای کار بوده و بخش هایی که به مجموعه شهرداری مربوط بوده به نحو احسن انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه در سنوات گذشته در ساخت ساختمان گالری همکاری داشتیم، خاطرنشان کرد: قسمت‌هایی که مربوط به شهرداری بوده تا حد امکان انجام شده و در حال حاضر عمده فعالیت شهرداری در زمینه محوطه‌سازی است.

شهردار اراک ادامه داد: بخشی از این کارها ساخت کانال بوده که اعتباراتی از سوی شهرداری تخصیص یافته و اکنون حدود 70 درصد از کار کانال انجام شده است.

وی به بحث محوطه‌سازی و سنگ فرش کف اشاره کرد و گفت: این مهم نیز در حال انجام است و 40 درصد از کار انجام شده و کار فضای سبز این مجموعه را سازمان سیما، منظر و فضای سبز ما را در دستور کار دارد.

شفیعی ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فضای فرهنگی و ارزشی است که باید با همدلی و همراهی هر چه بیشتر برای تکمیل و بهره‌برداری از آن تلاش شود.

این مسئول عقد قرار داد و اجرای مابقی سنگ فرش به متراژ 5 هزار متر مربع، عقد قرار داد و اجرای دیوار حائل مالونی به متراژ 500 متر مربع، اجرای آبنمای باغ ایرانی، اجرای سنگ درپوش دیوار لاله‌ها و یادمان شهدای گمنام، اجرای سر درب نمادین راه آهن، اجرای المان 7 شهید، تامین صندلی نشیمن پارکی، اجرای 750 متر طول جدول بتونی، انتقال آب از سپاه روح‌الله استان مرکزی، حفر 5 حلقه چاه جذبی در محوطه و تکمیل فضای سبز محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های شهرداری در این راستا دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار