استاندار مازندران:

افزایش تولید و رونق اقتصادی یک ضرورت در فضای کسب و کار است

«احمد حسین زادگان» گفت: افزایش تولید و رونق اقتصادی یک ضرورت در فضای کسب و کار امروز است و برای تحقق این مهم باید نقاط ضعف را هر چه سریعتر برطرف و برای نقش آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد استان مازندران تسهیل‌گری و زمینه سازی کنیم.
کد خبر: ۳۴۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ - 11May 2019

افزایش تولید و رونق اقتصادی یک ضرورت در فضای کسب و کار امروز استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین زادگان» استاندار مازندران در جلسه  شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، فساد اداری و فرار مالیاتی را نشات گرفته از مسائل فرهنگی دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها با استفاده از فضای مناسب نقادی و نقدهای تحلیلی و سازنده، می‌توانند در حل بسیاری از مشکلات کمک کند.

حسین زادگان خاطرنشان کرد: نوسان قیمت مواد اولیه به خاطر نرخ ارز و یا مبادی ورودی کالای قاچاق در اختیار استان نیست؛ اما وقتی سرمایه گذار هتل را 18 ماهه می‌سازد ولی مجوز را  38 ماهه می‌گیرد، مشکلی است که باید با فعالتر شدن پنجره واحد سرمایه‌گذاری و حذف بروکراسی‌های زائد برطرف شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، افزود: افزایش تولید و رونق اقتصادی یک ضرورت در فضای کسب و کار امروز است و برای تحقق این مهم باید نقاط ضعف را هر چه سریعتر برطرف و برای نقش آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد استان تسهیل‌گری و زمینه سازی کنیم.

حسین زادگان همچنین بر عدم طرح مسائل غیرکارشناسی در شورا تاکید کرد و اظهار داشت: برخی مصوبات به دلیل نداشتن پایه قانونی، اجرایی نمی‌شود، از این پس نیز مصوبات شورا باید براساس نظر کمیته کارشناسی باشد.

استاندار مازندران از دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خواست تا برنامه عملیاتی و اجرایی برای رفع مشکلات تهیه شود و پایان هر فصل گزارش آن ارائه شود.

این مسئول افزود: دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های زائد را در قالب یک بسته به معاونت حقوقی رئیس جمهور ارائه کردیم و منتظر نتایج آن هستیم.

حسین زادگان به شناسایی امضای‌های طلایی به کمک دستگاه‌های نظارتی در راستای کاهش فساد اداری اشاره کرد و اظهار داشت: برای حل معضلات از این دست باید سیستم اصلاح شود و صرفا با جابجایی افراد چیزی حل نمی‌شود لیکن جابجایی افراد متخلف به عنوان یک مولفه موثر نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار