داعش در کشمیر اعلام تشکیل ولایت کرد

گروه تروریستی داعش برای نخستین بار در منطقه کشمیر هند اعلام تشکیل ولایت کرده است.
کد خبر: ۳۴۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷ - 11May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پس از درگیری میان نیرو‌های امنیتی و شبه‌نظامیان در منطقه کشمیر، گروه تروریستی داعش برای نخستین بار در هند اعلام تشکیل ولایت کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، اخیرا در درگیری میان گروه‌های مسلح و نیرو‌های امنیتی در منطقه کشمیر یک نفر از نیرو‌های شبه‌نظامی کشته شد که بعدا داعش با برعهده گرفتن مسئولیت این تحولات اعلام کرد که تروریست کشته شده به این گروه تعلق داشته است.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری «اعماق» وابسته به گروه تروریستی داعش شب گذشته اعلام کرده که داعش ولایت جدیدی با عنوان «ولایت هند» تشکیل داده است.

در بیانیه گروه تروریستی داعش همچنین تأکید شده که این گروه در درگیری با نیرو‌های امنیتی در «آمشیپورا» در بخش «شوپیان» کشمیر، تعدادی از آن‌ها را نیز کشته است.

داعش در ژوئیهٔ ۲۰۱۴ ادعای خلافت جهانی کرد و خود را حکومت اسلامی نامید، همچنین بخش‌های بزرگی از شمال عراق و شرق سوریه را با جمعیت‌های ۲٫۸ و هشت میلیون نفر و بخش‌های کوچکی را در لیبی، نیجریه و افغانستان به تصرف خود درآورد. تا اینکه دولت آمریکا که اندکی بعد از اشغال‌گری‌های داعش ائتلافی را با هدف ادعایی حمله به این گروهک تروریستی تشکیل داده بود، سرانجام در روز چهارم فروردین ماه سال جاری با انتشار بیانیه‌ای «پایان خلافت داعش» را رسماً اعلام کرد.

در روز‌های پایانی اسفند ماه گذشته بود که با محدود شدن مرز‌های حکومت خودخوانده ابوبکر البغدادی به کمتر از یک کیلومتر مربع که از همه طرف در محاصره قرار دارد، داعش با انتشار ویدیویی و ذکر اینکه «کل شیء الی زوال»، پذیرفت «خلافت داعشی» به آخر خط رسیده است.

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود نوشت، به نظر می‌رسد که داعش با انتشار بیانیه شب گذشته خود مبنی بر «تشکیل ولایت جدید هند» سعی دارد به تقویت مواضع خود پس از شکست «خلافت» خودخوانده در عراق و سوریه بپردازد؛ و این در شرایطی است که اخیراً و برای اولین بار ظرف چند سال گذشته تصاویر جدیدی از «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در قالب یک ویدئو جدید منتشر شده است.

این گروه تروریستی به تازگی حملات انتحاری خود را در منطقه شبه‌جزیره هند افزایش داده است و مسئولیت انفجار‌های اخیر در سریلانکا را نیز برعهده گرفته بود؛ انفجار‌هایی که در روز عید پاک مسیحیان بیش از 300 قربانی گرفت. سرویس اطلاعاتی سریلانکا بعدا اعلام کرد که طراحان اصلی حملات مرگباری که در چند شهر این کشور رخ داد، دو مرد جوان هستند که ماه‌ها در سوریه و عراق برای گروه تروریستی «داعش» جنگیده‌اند و اخیرا به سریلانکا بازگشته بودند.

«ریتا کاتز» مدیر گروه اطلاعاتی «SITE» که به رصد افراط گرایان گروه‌های اسلامی می‌پردازد، تأکید کرد: «تشکیل یک ولایت در منطقه‌ای که خودش از یک حاکمیت واقعی محروم است، نسبتا بی‌معنا است، اما در عین حال نمی‌توان آن را نادیده نیز گرفت».

وی افزود: نباید دنیا چشمان خود را به روی این تحولات ببندد، اما برای جهادگرایانی که در این مناطق آسیب‌پذیر حضور دارند، این نشانه مهمی است که ممکن است به عنوان زمینه‌چینی برای بازسازی نقشه خلافت داعش تلقی شود».

سخنگوی وزارت کشور هند که مسئولیت برقراری امنیت در «کشمیر» را برعهده دارد به درخواست خبرگزاری رویترز برای اظهارنظر درباره بیانیه اخیر داعش و «ادعای تشکیل ولایت هند» پاسخی نداده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها